رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اساسی‌ترین مشکل بیمارستان آیت‌الله طالقانی را فضا و اتاق عمل‌های نامناسب آن دانست و گفت: برخی از مشکلات ریشه‌ای است و نیاز به اصلاح اساسی دارد.
کد خبر: ۴۷۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 31 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،حسین کریم  با اشاره به چند مشکل اساسی بیمارستان آیت‌الله طالقانی، اظهار داشت: اساسی‌ترین مشکل این بیمارستان، فضای آن است که به اتاق عمل‌های نامناسبی کمبود شدید فضایی دارد و بخش اورژانس کوچک است و قدرت مانور کمی برای تیم پزشکی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ساخت اورژانس توسط پیمانکار در دست اقدام است، افزود: پیمانکار تا 6 ماه دیگر این فضای بزرگ و استاندارد را تحویل می‌دهد که با این اقدام 40 تخت در بخش اورژانس فعلی به تعداد تخت‌ها اضافه می‌شود و در واقع 2 مشکل هم‌زمان حل می‌شود.

وی از خریداری سی.تی.اسکن برای این بیمارستان خبر داد و افزود: مراجعه از استان‌های دیگر بسیار زیاد است، لذا دستگاه دوم سی.تی.اسکن نیز در حال خرید است، چرا که حدود 40 درصد از حجم مراجعات مراکز درمانی استان کرمانشاه مربوط به استان‌های دیگر است.

کریم کار بیمارستان طالقانی را تروما دانست و تصریح کرد: بیماران تصادفی و حوادث همزمان به بخش تروما مراجعه می‌کنند و کار در این شرایط واقعا برای کارکنان و تیم پزشکی بیمارستان بسیار سخت است.

این مسؤول تعداد بالای همراهان بیمار را موجب ایجاد تداخل در روند درمان بیماران تروما توصیف کرد و ادامه داد: دخالت‌های همراهان موجب رخ دادن دعواهای بسیاری شده است و همراهان باید بدانند با دخالت در کار تیم پزشکی آرامش و امنیت را از آنان می‌گیرند و فرآیند درمان و مداوا را با نقیصه روبه‌رو می‌کنند.

وی اصلاح این موضوع را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و یادآور شد: نیروی انتظامی نیز باید در این راستا باید به ما کمک کند، بنابراین در این زمینه نیاز به استقرار پاسگاه ویژه در بیمارستان طالقانی داریم که درخواست هم کرده‌ایم، چراکه اغلب همکاران برای کار کردن در این مرکز دلهره دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: همکاران در بیمارستان آیت‌الله طالقانی مورد بی‌احترامی، تهدید و توهین قرار می‌گیرند که نیاز به کمک داریم، وقتی پرسنل امنیت ندارند و با استرس کار می‌کنند و باید شجاعت کار را داشته باشند و گرنه مردم متضرر می‌شوند.

وی به کمبود متخصص در این بیمارستان اشاره و بیان کرد: برخی از مشکلات ریشه‌ای است و نیاز به اصلاح اساسی دارد تصور برخی افراد این است که کار با داد زدن می‌توان پیش برود.

کریم متذکر شد: برخی اجازه ورود متخصص به استان را ندادند و امروز همان افراد مدعی هستند، امروز هیأت علمی، متخصص و فوق‌تخصص بسیار ایجاد شده که همین سبب اعتراض همان افراد انحصارطلب است، چراکه انحصار را با ورود پزشکان جدید از آن‌ها گرفتیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار