پایتخت ایران با مشکلات بسیاری از جمله آلودگی و کمبود فضای سبز مواجه است در حالی است که این روزها پارک ها را به بهای اندک می فروشند و صدای معترضان به گوش متولیان نمی رسد.
کد خبر: ۴۷۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 06 August 2017
به گزارش تابناک : سال گذشته  مشاور و نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال با بیان اینکه اخیرا شهرداری تهران اقدام به فروش پارک‌ها به برج‌سازها کرده، گفت: هیچ شخص قدرتمندی نباید خود را در حاشیه امن احساس کند و بسیاری از اقدامات غیرقانونی شهرداری‌ها در سایه توافقات، انجام شده است. از سوی دیگر برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به فروش پارک ها توسط شهرداری همواره اعتراض دارند و مطالبی عنوان می کنند. در این راستا خبرنگار تیتر شهر به سراغ رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران رفت و در خصوص اعتراض های او به شهرداری موضوع را مورد بررسی قرار داد.  محمد حقانی در این باره گفت: برخی از پارک های پایتخت، سابقه ای در حدود حداقل 27-28 ساله دارد؛ این پارک ها، زمین هایی بلاصاحبی بوده که در دهه هفتاد که خود من هم مسئولیت داشتم و معاون شهرداری بودم تبدیل به فضای سبز و پارک شد. 

حقانی افزود: در آن زمان برخی از اینها تغییر کاربری داده شد و برخی تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج داده نشد. الان به نحو مختلف بعد از سی چهل سالی که از انقلاب می گذرد افراد این پارک ها را بررسی می کنند و کدهایی حتی از داخل منابع دولتی به شهرداری داده می شود که اینها سند ندارند و به هر ترتیبی صاحب سند که احتمالا خودش و وراثش سی سال است که در خارج کشور هستند و سودجویان این دست از پارک ها را پیدا می کنند.

عضو شورای شهر چهارم ادامه داد: این افراد پس از شناسایی، وکالت میگیرند، سند میگیرند و سپس علیه شهرداری به دیوان عدالت اداری شکایت می کنند. دیوان عدالت اداری می گوید که حقوق مالکانه اینها باید تامین شود.

حقانی گفت: حالا این بحث مطرح است که کسی واقعا سند داشته باشد و سند سازی نکرده باشد اما وقتی دیوان عدالت اداری این رای را می دهد که حقوق مالکانه که حق مسلم در اسلام است باید حفظ شود.
وی در خصوص راه حل این مشکل عنوان کرد: به جای اینکه پارکی را که ده یا بیست یا سی سال سال است از عمرش گذشته تهاتر کنند و جایی دیگر را به فرد  واگذار کنند و تملک کنند. این کار را انجام نمی دهند.

رئیس کمیسیون محیط زیست ادامه داد: متاسفانه این پارک هایی که دایر است و سالها مورد استفاده مردم بوده واگذار می شود که من تا کنون چندین مورد داشته ام و اعلام کرده ام که تهاتر کنید و به افراد ملک بدهید تا حقوق مالکانشان را تامین کنید؛ بدین ترتیب پارک ها از بین نرود ولی متاسفانه تعدادی از پارک ها به همین صورت از بین رفته است.

حقانی درخصوص اینکه آیا این پارک را می توان در آینده پس گرفت خاطر نشان کرد: اگر حقوق مالکانه تامین شود قطعا می توان این پارک ها را برگرداند که البته آقایون قائل به این نیستند و مطمئن هستم در مدیریت شهری آینده این اتفاق خوب خواهد افتاد.




منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار