مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور با شعار رضایت، سلامت و امنیت از منزل به منزل، به مناسبت یادواره 376 شهید دانش آموز و 93 شهید فرهنگی روز پنجشنبه در استان البرز آغاز شد.
کد خبر: ۴۸۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 24 August 2017
به گزارش تابناک : خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش روز پنجشنبه درباره این مسابقات گفت: استان البرز از امروز تا 17 شهریور ماه 96، میزبانی سی و چهارمین دوره مسابقات ورزشی پسران و بیست و هشتمین دوره مسابقات ورزشی دختران کشور را بر عهده دارد که دانش آموزان در سالن 17 شهریور آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج به رقابت می پردازند. 
وی اظهار کرد: برای اجرای مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور در استان البرز، سالن 17 شهریور آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج مورد عملیات بهسازی به سبک ایرانی - اسلامی قرار گرفت. 
وی بیان کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان فنی ژیمیناستیک ، هم اکنون سالن ورزشی 17 شهریور البرز در ردیف 10 سالن تخصصی ژیمناستیک کشور قرار گرفته است.
ساکی تصریح کرد: بهسازی این سالن ورزشی برای استان البرز یک سرمایه بزرگ از لحاظ زیر ساختی در رشته ژیمناستیک بوجود آورده است. 
وی یاد آور شد: این دوره از مسابقات در استان البرز در دو بخش پسران و دختران در دوره های تحصیلی دوم ابتدایی و اول متوسطه در سالن تخصصی ژیمناستیک 17شهریور کرج برگزار می شود. 
مدیر کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: مربیان ، سرپرستان و ورزشکاران استان های میهمان در اردوگاه فرهنگی ـ تربیتی کمیته امداد امام خمینی(ره) واقع در جاده ماهدشت و داوران در مرکز رفاهی فرهنگیان ایرانمهر آموزش وپرورش ناحیه 4 کرج واقع در مهرشهر اسکان می یابند. 
ساکی ادامه داد: در این رویداد ملی تیم های دانش آموزی از سراسرکشور طبق اعلام آمادگی استان ها و ابلاغ شده از طرف فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور در این دوره از مسابقات شرکت می کنند.
وی گفت : در بخش پسران 27 تیم در دوره تحصیلی ابتدایی2 و 23 تیم در دوره ی تحصیلی اول متوسطه و در بخش دختران 23 تیم دردوره ی تحصیلی ابتدایی2 و 15 تیم در دوره تحصیلی اول متوسطه با یکدیگر رقابت می کنند.
وی افزود: در مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی کشور 728 دانش آموز پسر و دختر شرکت می کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به نقش مهم ورزش در جامعه پرداخت و اظهار کرد: ورزش تمرین تحمل ها، وظیفه شناسی ، هماهنگی روح و جسم و یک زبان بین المللی است که نیاز به ترجمه ندارد.
ساکی از میدان ورزش بعنوان میدان تربیت و تبادل فرهنگ یاد کرد و یادآور شد: قهرمانان پیامبران این ارزش ها هستند که باید پهلوان منش باشند چراکه کمال ورزش ، پهلوانی است.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار