مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: هم اکنون طرح امین در 140 مدرسه در استان اجرا می‌شود و در این طرح یک روحانی به صورت تمام وقت در مدرسه حضور دارد.
کد خبر: ۴۸۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵ 31 August 2017
به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ الاسلام با اشاره به تلاش برای کاهش حجم نیروی انسانی در بخش آموزش و پرورش در استان قم اظهار کرد: تلاش کردیم که حجم دولت در بخش آموزش و پرورش در استان کوچک شود، بیشتر نیروهای انسانی در بخش آموزش و پرورش باید در مدارس فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: سرانه دولت به مدارس استان قم جوابگوی تمام نیازهای مدارس نیست، اگر کمک‌های اولیای دانش آموزان نباشد، مدیران مدارس موفق نمی‌شوند، ولی با این وجود مدیران مدارس قم نباید مردم را مجبور به پرداخت مبالغ مالی کنند و در صورت این اقدام با مدیران خاطی برخورد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: استان یزد طی دو دهه اخیر رتبه نخست را در کنکور سراسری کسب کرد و یکی از دلایل این مساله، کمک گسترده مردم این استان به مدارس است.

شیخ الاسلام با اشاره به گسترش پیش‌دبستانی‌ها در استان قم اظهار کرد: نهادهای مختلف اقدام به ایجاد پیش‌دبستانی‌ها در استان کرده اند، البته تا حدی این مساله را ساماندهی کردیم و سال گذشته برای نخستین بار مجوز تدوین سرفصل‌های آموزشی در پیش‌دبستان‌ها را دریافت کردیم.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته 70 مدرسه در استان قم آسفالت شد و به دنبال آسفالت بقیه مدارس استان با همکاری شهرداری قم هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: سال به سال میزان کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی استان کاهش پیدا می‌کند، مجوز حق التدریس را در نوبت دوم در این مقطع داریم و خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان هم وارد سیستم آموزشی استان می‌شوند.

شیخ اسلام با اشاره به اجرای طرح امین در استان قم اظهار کرد: هم اکنون طرح امین در 140 مدرسه در استان اجرا می‌شود، در این طرح یک روحانی به صورت تمام وقت در مدرسه حضور دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 100 ملیت در استان قم دانش آموز داریم، خاطرنشان کرد: بسیاری از معلمان حق التدریس در استان در سیستم آموزشی جذب شدند، در زمینه جذب معلمان در قم مشکلی وجود نداشت. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار