ششمين دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران براي اولين بار در نيشابور همزمان با ديگر شهرها برگزار خواهد شد؛ سوق دادن هنرمندان نیشابور برای خلق آثار بیشتر در زمینه محيط زيست و دغدغه‌مند ساختن شهروندان از مهم‌ترين اهداف است.
کد خبر: ۴۸۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 04 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ مرتضي سيف‌آبادي مسئول روابط عمومي برگزاري جشنواره فيلم سبز در نيشابور عنوان كرد: جنبه آموزشی جشنواره و بیان معضلات و راهکارها در فیلم‌ها و مستندها برای شهروندان مهم ترین هدف اكران اين فيلم‌ها و برگزاري اين جشنواره در نيشابور است چرا که  ابزار هنر و به خصوص سینما در بسط فرهنگ محیط زیست و تغییر رفتار مردم بسیار مفید بوده و از این رو برگزاری ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی - هنری محیط زیستی کشور می‌تواند در نهادینه کردن احترام به طبیعت و بهبود رفتار هموطنان که مخاطبان اصلی جشنواره هستند، نقشی اساسی ایفا کند. 

وي در ادامه اظهار كرد: سوق دادن هنرمندان نیشابور برای خلق آثار بیشتر در زمینه طبیعت و محيط زيست و پرداختن آن‌ها به اين مقوله نيز يكي ديگر از اهداف ماست.

سيف‌آبادي با بيان اين كه تماشای فیلم‌ها برای عموم آزاد و رایگان است، گفت: با توجه با محدود بودن زمان در نیشابور تعدادی از این فیلم‌ها به نمایش گذاشته می‌شود، از آثار رسیده تعدادی انتخاب شده و براي علاقه‌مندان به نمایش در خواهد آمد؛ جدول پخش فیلم‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

وي افزود: جشنواره فیلم سبز برای ششمین دوره برگزار می‌شود و این اولین دوره‌ای است که در شهرستان نیشابور نيز برگزار مي‌گردد، این جشنواره با همکاری اداره محیط زیست نیشابور، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، انجمن آوای طبیعت نیشابور، انجمن همیاران طبیعت سبز درود و انجمن سینمای جوان نیشابور برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

مسئول روابط عمومي برگزاري جشنواره فيلم سبز در نيشابور گفت: جشنواره بین المللی فیلم سبز ايران 18 تا 24 شهریور در تهران و همزمان در مراکز استان ها، شهرها و جزاير در بيش از ١٥٠ مركز اكران سينمايي برگزار می شود؛ اين جشنواره مهم ترين رويداد فرهنگي حفظ محيط زيست در منطقه خاورميانه است و در شهرستان نیشابور در تاریخ 19 الی 20 شهریور ماه به مدت دو روز در محل سالن ادیب خيابان راه آهن برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار