مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از خریداری 11 میلیارد و 300 میلیون ریال تجهیزات آموزشی و ورزشی برای مدارس این استان در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.
کد خبر: ۴۸۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷ 04 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سعید هژبری افزود: از این میزان 9میلیارد ریال تجهیزات کلاسی و آموزشی از جمله میز و نیمکت، صندلی، میز معلم، قفسه، وسایل آزمایشگاه، کمد، رایانه، دستگاه کپی، پروژکتور و غیره و مابقی نیز تجهیزات ورزشی مختلف است.
 
وی ادامه داد: این وسایل توسط این اداره کل خریداری و در آستانه شروع سال تحصیلی جدید بین مدارس تمامی مناطق شهری و روستایی استان توزیع شده است.
 
وی همچین از بهره برداری 13فضای آموزشی در این استان برای مهرماه امسال خبر داد و گفت: این مدارس در قالب 50 کلاس درس و گستره پنج هزار و 20 متر مربع در مناطق شهری و روستایی استان احداث شده اند.
 
هژبری با بیان اینکه این مدارس با مشارکت افراد خیر داخل و خارج استانی احداث شده اند ادامه داد: برای ساخت این فضاهای آموزشی 46میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که بخش عمده ای از آن از محل کمک های مردمی و مابقی نیز اعتبارهای دولتی بوده است.
 
وی اضافه کرد: این مدارس تکمیل و برای استفاده دانش آموزان در سال تحصیلی تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان شده اند.
 
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام همچنین از کلنگ زنی 11 فضای موزشی این استان همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این مدارس نیز با گستره چهار هزار و 500متر مربع در مناطق مختلف استان احداث خواهند شد.
 
هژبری با اشاره به محدود بودن اعتبارهای دولتی خواستار مشارکت افراد خیر در تامین فضاها و تجهیزات مدارس برای استفاده دانش آموزان و ارتقا سطح آموزشی استان شد.
 
به گفته وی، اکنون 175 مدرسه در این استان تخریبی و یا به مقاوم سازی نیاز دارند که از این تعداد 86 فضا تخریبی بوده و مقابل زلزله آسیب پذیرند و 89 فضا نیز به مقاوم سازی نیاز دارند.
 
وی از دیگر نیازهای آموزشی این استان را نیمه تمام بودن 9 فضای آموزشی در حاشیه مسکن مهر عنوان کرد که نیازمند تامین بودجه برای تکمیل قرار دارند.
 
مدیر کل نوسازی مدارس ایلام اضافه کرد: امسال 88 فضای آموزشی با 231 کلاس درس و گستره 66 هزار و 250 متر مربع و 615 میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است که از این تعداد افراد خیر در ساخت 56 فضا با 210 میلیارد ریال مشارکت دارند.
 
به گفته وی، تاکنون در مجموع 221 فضای آموزشی با مشارکت 512 میلیارد ریالی افراد خیر در استان احداث شده است.
 
95هزار دانش آموز مهرماه امسال در یک هزار و 300 واحد آموزشی تحصیل خود را آغاز می کنند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار