نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت:کربلا وعاشورا مافوق زمان و مکان است و همه هستی تجلی یک حقیقت است و آن حقیقت در روز عاشورا به نام حسین (ع)خود را نشان داد.
کد خبر: ۵۰۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 02 October 2017
به گزارش تابناک : آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در جمع نمازگزاران ظهر عاشورا در مصلا امام خمینی (ره)کرج افزود:امام حسین (ع) چراغ هدایتی است که تا روز قیامت هر شمع و نورافکنی که هدایتگری می کند از نور وجودی حسین بن علی(ع)بهره گرفته است. وی با بیان اینکه شناخت امام حسین (ع)به سادگی نیست خاطرنشان کرد:مگر ما توانسته ایم پیامبر اکرم (ص)را بشناسیم که حسین (ع)را بشناسیم.حسینی همدانی گفت:در کربلا هر گوشه آن را بنگرید از تمام ویژگی ها وجود دارد، قربت، شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی در کربلا جمع شده بود. وی با اشاره به فضایل روز عاشورا گفت: امروز روزی است که طبق روایات هر اشکی که برای امام حسین (ع)ریخته شود بهشت بر او واجب می شود.وی افزود:امروز روزی است که یزیدیان امام حسین (ع)و یاران باوفایش را به تیر بسته اند و بی حرمتی های زیادی در حق این امام بزرگوار روا داشته اند.
امام جمعه کرج گفت:فضایل این روز بسیار بالا و گسترده و ذخیره ای برای آخرت است. وی در ادامه به 10 ویژگی اهل بیت (ع ) که بر امت های دیگر برتری دارد،اشاره کرد و افزود: نماز، زکات ، حج، جهاد، علم ، قرآن و عاشورا از مهم ترین ویژگی هایی است که این امت را برتری داده است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار