عضو حزب پیشروی اصلاحات گفت:به علت عدم رشد کافی در ساختار سیاسی ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل بی‌معنی است.
کد خبر: ۵۰۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 08 October 2017
به گزارش تابناک : احمد خرم عضو شورای مرکزی حزب پیشروی اصلاحات درباره اظهارات محمدرضا عارف مبنی بر ائتلاف نکردن اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی با اصولگرایان معتدل و دلایل آن، گفت: با توجه به اینکه در ساختار سیاسی و حزبی به رشد کافی نرسیدیم، ائتلاف دو جریان و جبهه بی معنی است.

وی ادامه داد: به ویژه اینکه یک جبهه معتقد است، ائتلاف در صورتی انجام شود که جریان اصلاحات هویت اصلاح‌طلبی خود را کنار بگذارد بنابراین اصلا ائتلاف معنا ندارد.

خرم افزود: در دو انتخابات گذشته به دلیل اینکه یک خطر مشترک برای دو جریان وجود داشت، تعامل میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل انجام شد.

عضو شورای مرکزی حزب پیشروی اصلاحات با بیان اینکه در هشت سال فعالیت دولت‌های نهم و دهم رویکرد حذفی حاکم بود، گفت: در بعضی از مقاطع باید دو جبهه تعامل داشته باشند تا جریان‌های تندور و انحصار‌طلب در کشور حاکم نشوند.

وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات گفت: در عمل دیدیم که اصولگرایان معتدل در کمیسیون‌های مجلس، هیئت رئیسه و مسائل بعدی آن به این تعامل پایبند نبودند و برخی از کاندیداهایی که در لیست اصلاح‌طلبان حضور داشتند، هنگامی که رای آوردند ملاحظه تعامل را نکردند.

ضرروت حضور افراد صاحب نظر در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان

خرم درباره اینکه چه تغییراتی باید در ساختار شورای عالی شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان صورت گیرد، بیان کرد: باید افراد صاحب‌نظر در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در این شورا حضور داشته باشد.

وی اضافه کرد: این شورای سیاستگذاری باید بر سیاست‌های چهارگانه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نظارت داشته باشد، در مورد آنها نظر بدهد و نقد مشفقانه و دلسوزانه کند.

عضو شورای مرکزی حزب پیشروی اصلاحات گفت: باید در درون شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان  کمیسیون‌های تخصصی شکل گیرد چرا که در گذشته این شورا فقط در مورد شرایط موجود نظر می‌داد در حالی که باید به آینده هم بپردازد و عمده کارش سیاستگذاری برای آینده جریان باشد.

وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات با تاکید بر ضرورت حاکم شدن  تحزب بر فضای کشور، ادامه داد: ما در ابتدای راه تحزب هستیم، تشکیلاتی عمل کردن پایه اساسی دموکراسی است باید فعالیت‌های همه جانبه در قالب شخصیت‌های حقوقی شکل بگیرد و از حالت فردی بیرون آید.

خرم با اشاره به اینکه تشکل‌ها در تعامل با یکدیگر، مردم و حاکمیت روز به روز خود را ارتقا می‌دهند، بیان کرد: در قالب تشکل و شخصیت حقوقی، افراد برای پست‌های مدیریتی تربیت می‌شوند و کادرسازی شکل می‌گیرد.

از کادر سازی غفلت کردیم

وی تاکید کرد: یکی از ضعف‌هایی که جامعه بعد از انقلاب اسلامی داشته، غفلت از کادرسازی است که در نتیجه آن شاهد شکل‌گیری دولت‌ها با میانگین سنی بالای 55 سال هستیم،  بنابراین ضرورت دارد تا تجدید نظری جدی در تشکل‌های مدنی صورت گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب پیشروی اصلاحات درباره فعالیت‌های کنونی تشکل متبوع خود، خاطر نشان کرد: کمیسیون‌های حزب در حال  تشکیل شدن است و تا یک ماه دیگر در استان‌ها عضوگیری انجام و نمایندگی‌های استانی حزب فعال می‌شوند.






منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار