تغییر نام خیابان ها در دوره چهارم شورای شهر تهران شدت داشت؛ به طوریکه در اواخر این شورا، تغییر نام ها هر جلسه در دستور قرار می گرفت. شاید یکی از بزرگترین ایرادات نام گذاری خیابان های تهران، عدم شماره گذاری کوچه ها و همچنین تغییر آن ها است که سبب سردر گمی افراد می شود.
کد خبر: ۵۱۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 21 October 2017
به گزارش تابناک : از همه این ها بگذریم برخی خیابان ها جنبه هویتی برای اهالی منطقه دارد که تغییر آن ها شاید مورد پسند اهالی هر منطقه نباشد. بر این اساس به سراغ حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران رفتیم و رویکرد شورای پنجم را در خصوص تغییر نام خیابان جویا شدیم. 

وی در این رابطه گفت: بحث هویتی نکته مهمی است اما باید از هویت، تعریف مشترک داشت. 
نظری افزود: آیا می توانیم اسم خیابانی که بر اساس قرار گرفتن در ظرف زمان و مکان با نام نیایش نامگذاری شده را هویت نام داد؟ کل این خیابان سابقه 10 ساله دارد. در مورد پامنار این حرف درست است و چند نسل در آن جا زندگی کرده اند؛ اما بزرگراهی مانند نیایش را نمی توان نگاه هویتی داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه چندین سال است که نام خیابانی در ذهن مردم هک شده، گفت: اسم نیایش در ذهن مردم نشسته؛ این نقد را می پذیرم اما نیایش را نمی توان بخشی از هویت دانست.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: تغییر نام ها در دستور کار این شورا نیز قرار خواهد گرفت و حتما در این شورا کمیسیون فرعی نام گذاری فعال خواهد شد. 

نظری با تاکید بر اینکه به فراخور اتفاق ها فرهنگ و نیاز ها نام گذاری تغییر خواهد کرد، تصریح کرد: ممکن است خیابان های جدیدی داشته باشیم و این خیابان ها نیاز به نام گذاری دارد که متولی نامگذاری ها شورا است. 

وی در پایان خاطر نشان شد: سعی می کنیم دغدغه و حساسیت مردم را در نام گذاری دخیل بدانیم. اتفاقی که نباید بیفتد این است که نام های قدیمی و هویتی تغییر کند. ما تلاش خواهیم کرد در کنار نام گذاری به سمت شماره گذاری خیابان ها برویم 






منبع : تیترشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار