مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در حال حاضر ۱۳۰ هزار کودک زیر شش سال در استان البرز وجود دارد که باید بینایی سنجی شوند.
کد خبر: ۵۱۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 22 October 2017
به گزارش تابناک : داریوش بیات نژاد در همایش «۲۲ سال پیشگیری از تنبلی چشم برای بهتر زیستن» که پیش از ظهر یکشنبه در باشگاه فرهنگی میلاد برگزار شد، بابیان اینکه برگزاری و اجرای برنامه ارزشمند و حیاتی پیشگیری از تنبلی چشم از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: سلامت تمامی فرزندان ایران زمین پیرو اجرایی شدن این قبیل طرح‌ها تأمین خواهد شد. وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در راستای توسعه عدالت محوری در سطح کشور اجرایی می‌شود، افزود: ۸۰ درصد کودکان کشور تحت پوشش این طرح قرار دارند، طی سال گذشته البرز رتبه اول کشوری در راستای اجرای این طرح را از آن خودکرده است.
۱۴۷۷ کودک البرزی دارای مشکل بینایی هستند
مدیرکل بهزیستی استان البرز با تأکید بر اینکه در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد کودکان البرزی تحت طرح پیشگیری از تنبلی چشمی قرارگرفته‌اند، تصریح کرد: طی سال گذشته ۹۵ هزار و ۴۱۲ نفر در سطح استان در این غربال‌گری شرکت کرده و ۶ هزار و ۴۳۳ نفر به مرحله دوم بینایی‌سنجی معرفی شدند. بیات نژاد گفت: ۴۹ درصد از افرادی که به مرحله دوم بینایی‌سنجشی معرفی شدند از طریق پایگاه‌های تحت نظر سازمان بهزیستی به‌صورت رایگان معاینه شدند. وی با اشاره به اینکه طی اجرایی شدن این طرح مشخص شد هزار و ۴۷۷ کودک دارای مشکل بینایی و ۴۸۸ نفر دچار تنبلی چشم بودند، یادآور شد: به ۲۳۰ نفر از افراد یادشده به لحاظ تهیه عینک و به ۵ نفر برای تأمین هزینه عمل جراحی مساعدت شد.
لزوم پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان
مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه یادآور شد: اگر فردی دچار تنبلی چشم باشد ممکن است کم‌بینا و یا حتی نابیان شود، امیدواریم در راستای تکلیف و وظایف محوله برنهادهایی چون مراکز بهداشت و علوم پزشکی شاهد اقداماتی بیش از گذشته در خصوص سلامت کودکان باشیم. بیات نژاد بیان کرد: ۱۵ هزار کودک زیر شش سال در مراکز آموزشی تحت نظر آموزش‌وپرورش تحت تعلیم و تعلم قرارگرفته‌اند، امیدواریم با همکاری و اهتمام جدی اداره کل آموزش‌وپرورش بستر معاینه چشمی این کودکان نیز فراهم شود. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۰ هزار کودک زیر شش سال در استان البرز وجود دارد، گفت: درصدد هستیم این تعداد از فرزندان خود را تحت پوشش بینایی‌سنجی و پیشگیری از تنبلی چشم قرار دهیم.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار