معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امورخارجه به سوالات مطرح درباره ویزای عراق جهت حضور در راهپیمایی اربعین پاسخ گفت.
کد خبر: ۵۱۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 23 October 2017
به گزارش تابناک : حسن قشقاوی معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امورخارجه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران چهار سال است که پیشنهاد لغو ویزا را با طرف عراقی مطرح می‌کند، گفت: متأسفانه دولت عراق به دلایلی که برای ما قابل‌احترام است، تصمیمی برای لغو ویزا با ایران ندارد. در این ایام برخی رسانه‌ها بحث لغو ویزا را مطرح و مردم را به سمت مرزها می‌کشانند که این اقدام درست نیست و ما انتظار همکاری و همراهی رسانه‌ها را داریم.

وی با بیان اینکه نه تنها عراق، بلکه قاعده کنسولی وزارت امورخارجه ایران این است که از لغو روادید با هر کشوری استقبال کند، تصریح کرد: مثلاً همین اخیراً دولت صربستان روادید را برای اتباع ایرانی لغو کرد که بلافاصله در جلسه هیئت دولت ایران تصمیم به اقدام متقابل شد و ایران نیز روادید را برای اتباع صربستانی لغو کرد و این قاعده کلی برای همه کشورهای دنیا قابل فرض است.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی حضور 4 میلیون ایرانی در راهپیمایی اربعین

قشقاوی گفت: از مردم عزیز خواهش می‌کنم بدون گذرنامه و روادید به سمت مرزها نروند، چرا که برای حضور در مراسم اربعین داشتن روادید و گذرنامه قطعی و ضروری است.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به سؤالی درباره قیمت ویزا نیز گفت: طبق پیشنهادی که ما به‌ طرف عراقی دادیم و خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت، تهیه ویزا با دلار حذف و پول رایج کشورمان جایگزین شد که تا در صورت نوسانات در قیمت دلار شاهد افزایش قیمت روادید نباشیم و بر همین اساس قیمت خالص ویزا 170 هزار تومان تعیین شده و زائران محترم نیازی به خرید دلار ندارند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره صدور گذرنامه در مراکز پلیس +10 نیز گفت: ما به همه مراکز صدور گذرنامه اعلام کرده‌ایم که با سرعت برای صدور گذرنامه اقدام کنند که این اقدام اکنون در مراکز صدور گذرنامه در حال انجام است.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار