مدیر امور منابع آب شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه هر ساله بیشترین مشکل آبگرفتگی را در محدوده "تنگ کنشت" و بخشی از "قره‌سو" داریم، گفت: عمده مشکلی که رخ می‌دهد ناشی از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها است.
کد خبر: ۵۱۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 23 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،مرتضی حسن آبادی، با اشاره به اینکه هر سال با شروع فصل بارندگی در برخی از رودخانه‌های کرمانشاه احتمال سیلابی شدن را داریم، افزود: البته سیلابی شدن در همه نقاط رودخانه‌ها مشکل ایجاد نمی‌کند و فقط برخی نقاط دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: در خصوص رودخانه "آبشوران" عمده مشکل را در منطقه پشت دادگستری داریم که گاهی آبگرفتگی ایجاد می‌شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان کرمانشاه تنگ کنشت را نیز از دیگر نقاطی دانست که با شروع فصل بارندگی گاهی دچار مشکل آبگرفتگی می‌شود  و خاطرنشان کرد: عمده مشکل این منطقه به دلیل ساخت و سازهای غیرمجازی است که در حریم و بستر رودخانه شکل گرفته و در زمان وقوع سیلاب ایجاد مشکل می‌کند.

حسن‌آبادی در خصوص آبگرفتگی در محدوده رودخانه قره‌سو نیز افزود: در حاشیه این رودخانه عمدتا در منطقه کرناچی و چقامیرزای دو مشکلاتی را داریم.

وی مشکل منطقه کرناچی را نیز ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و تاکید کرد: ساخت و سازی که در این منطقه صورت گرفته بدون مجوز بوده و عمدتا هم مربوط به افراد کم بضاعت 
است که زمین‌های قولنامه‌ای گرفته و در آن ساخت و ساز کرده اند.

به گفته این مسئول، در زمان آبگرفتگی در محدوده رودخانه رازآور هم گاهی سیلابی شدن رخ می‌دهد که پل آب نمایی روی این رودخانه ساخته شده که باعث برگشت آب می‌شود و این پل نیز باید تعیین تکلیف گردد.

وی عنوان کرد: در بین رودخانه‌های شهرستان کرمانشاه بیشترین مشکل مربوط به تنگ کنشت و پس از آن کرناچی در محدوده رودخانه قره‌سو است.

مدیر امور منابع آب شهرستان کرمانشاه عامل اصلی وقوع مشکلات در زمان سیلابی شدن رودخانه‌ها را ناشی از ساخت و ساز در بستر و تعرض به حریم رودخانه دانست و یادآوری کرد: افرادی که ساخت و سازها را انجام داده اند عمدتا مجوز ندارند و البته اگر بخواهیم ساخت و سازی که انجام دادند را تخریب کنیم باید هزینه اعیان را به آنها بپردازیم که نیازمند اعتبار است.

حسن آبادی گفت: با شروع بارندگی‌ها به صورت مستمر و ماهانه دبی رودخانه‌ها را اندازه‌گیری می‌کنیم و در خصوص سیلابی شدن هشدارهای لازم را خواهیم داد. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار