مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: 149 زندانی غیرعمد شامل دیه تصادف و حوادث کارگاهی، چک بلامحل، مهریه و نفقه دراین استان منتظر کمک خیرین هستند.
کد خبر: ۵۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ 23 June 2015
تابناک بوشهر: حمید رضا حیدری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: مجموع بدهی این زندانیان 170 میلیارد ریال است که انتظار داریم با همکاری ستاد دیه استان و همت خیرین و نیکوکاران زمینه آزادی این افراد فراهم شود.

وی اضافه کرد: درماه مبارک رمضان امسال در 24 نقطه استان بوشهر جشن گلریزان برای جلب و جذب کمک های خیرین برای آزادی این گروه از زندانیان برگزار می شود.

حیدری بیان کرد: پارسال 114 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد دراستان بوشهر با همت خیرین و همکاری ستاد دیه آزاد شدند.

وی یادآورشد: مجموع بدهی این افراد 80 میلیارد ریال بود که از این میزان 38میلیارد و 200 میلیون ریال آن پرداخت و مابقی نیز از طریق شورای حل اختلاف رضایت گرفته شد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: پارسال 180 نفر از زندانیان استان بوشهر از طریق قانون تعلیق مجازات و 298 نفر نیز با استفاده از قانون آزادی مشروط آزاد شدند.

وی درباره اشتغال زندانیان افزود: در زندان بوشهر یک کارگاه ساخت لامپ کم مصرف راه اندازی شده است که ظرفیت اشتغال 70 تا 80 نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر ادامه داد: در کنار زندان برازجان و دشتی نیز مجتمع های کشاورزی و دامپروری با ظرفیت اشتغال هر کدام به ترتیب 200 و 50 نفر راه اندازی شده است.

وی اظهارکرد: همچنین دو مزرعه پرورش میگو با ظرفیت 70 نفر در اختیار داریم که زندانیان در این مزارع مشغول به کار می شوند.

حیدری حرفه آموزی زندانیان و صدور گواهینامه اشتغال برای این افراد را از جمله دیگر اقدامات اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان در استان بوشهر گفت: با توجه به بازگشت مجدد برخی از زندانیان به زندان، ایجاد شغل برای این افراد باعث می شود که میزان بازگشت به زندان کاهش یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار