سوال‌های بی‌رمق، پاسخ‌های کلیشه‌ای
از جمله این انتصا‌ب‌ها می‌توان به حضور حجت‌الله صادقی به عنوان فرماندار نظرآباد اشاره کرد که از استان دیگر به البرز منتقل شده است.
کد خبر: ۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶ 15 February 2015

به گزارش تابناک – البرز: مصاحبه مطبوعاتی نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی پس از 10 ماه در حالی برگزار شد که علامت‌ سوال‌های بسیاری را می‌توان در جای جای متن مصاحبه نمایندگان البرز قرار داد.
آخرین مصاحبه مطبوعاتی این نمایندگان مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری است.
استان البرز در مجلس شورای اسلامی دارای 3 نماینده است و از این جهت رکورد کمترین تعداد نماینده در خانه ملت را به خود اختصاص می‌دهد.
این مصاحبه مطبوعاتی پیش از این قرار بود با حضور هر سه نماینده، یعنی محمود جواد کولیوند و عزیز اکبریان نمایندگان کرج و حجت‌الاسلام مفید کیایی نماینده ساوجبلاغ برگزار شد.
نخستین ابهام، حضور نیافتن کیایی‌نژاد بود و خبرنگارانی که می‌خواستند از وی درباره مشکلات شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان (حوزه انتخابیه وی) سوال کنند، محروم شدند.
تاکنون علت حضور نیافتن کیایی‌نژاد در این جلسه اعلام نشده است.
از جمله ابهامات بعدی مربوط به عدم پرسش درباره انتصاب نیروهای غیر بومی در استان البرز است.
پیش از این در زمان مدیریت سید طاهر طاهری استاندار سابق البرز، بسیاری از خبرنگاران و رسانه‌ها به ویژه سایت‌های خبری غیر رسمی، به طور مکرر درباره این موضوع که چرا به مدیران بومی استان البرز بها داده نمی‌شود، گزارش‌های مفصلی را منتشر کرده بودند.
در همان دوران اکبریان و کولیوند نمایندگان کرج بارها درباره این موضوع با خبرنگاران مصاحبه کردند.
حتی زمانی که استاندار وقت البرز، فرمانداران 2 شهرستان طالقان و نظرآباد را منصوب کرد، یکی از همین سایت‌ها در خبری نوشت: "حجت‌الاسلام شیخ مفید کیایی نژاد در عتراض به عزل و نصب‌ها و انتصابات استاندار البرز که بدون اطلاع نمایندگان و بر خلاف نظر مردم، معتمدان، خانواده‌های شهدا و دلسوزان اقدام به عزل فرمانداران بومی و موفق دو شهرستان مهم و استراتژیک نظرآباد و طالقان کرده و دو فرد مهاجر و غیر بومی و کاملا ناآشنا را به عنوان فرمانداران این دو شهرستان شهید پرور منصوب کرده است، دفاتر نمایندگی خود را در شهرستان‌های طالقان و نظرآباد تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.
البته چند هفته بعد، کیایی‌نژاد دفاتر نمایندگی خود را در این شهرستان‌ها دایر کرد،‌ اما بارها بر ضرورت استفاده از نیروهای بومی تاکید داشت.
در همان زمان نیز برخی شنیده‌ها حاکی از آن بود که اعضای مجمع نمایندگان استان البرز رایزنی‌هایی را با مسئولان ارشد دولت و وزارت کشور درباره عزل و نصب‌ها در استانداری البرز انجام دادند که نتیجه آن، تغییر استاندار وقت پس از 9 ماه قبول مسئولیت بود.
با کنار رفتن سید طاهر طاهری، این بار نوبت سید حمید طهایی بود که سکان اداره استانداری البرز را بر عهده گرفته و افرادی را در سمت‌های مختلف از جمله معاونت استانداری و یا فرمانداری‌ها منصوب کند. از جمله این انتصابات  می‌توان به حضور حجت‌الله صادقی به عنوان فرماندار نظرآباد اشاره کرد که از استان دیگر به البرز منتقل شده است.
اما این بار برخلاف دوره حضور سید طاهر طاهری، کمتر به عدم استفاده از نیروهای بومی البرز در رسانه‌ها پرداخته می‌شود.
این موضوع حتی یک بار هم در جلسه مصاحبه مطبوعاتی عزیز اکبریان و محمد جواد کولیوند مطرح نشد.
به جای آن، پرسش‌های بی‌رمق و پاسخ‌های کلیشه‌ای بسیاری در جلسه فوق گفته و شنیده شد که خبرگزاری‌های مختلف این مطالب را پوشش داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار