استاندار البرز گفت: طبق اظهارات مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان البرز ۱۷/۵ درصد اعلام شده و البرز دهمین استان کشور در این بخش به شمار می‌رود.
کد خبر: ۵۲۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ 16 November 2017
به گزارش تابناک  : محمدعلی نجفی در جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، با تاکید بر اینکه نگاه ما در استان برای ایجاد شغل نهایت بهره‌مندی از سهمیه پرداختی تسهیلات بانکی است، گفت: سهم البرز را در پرداخت اشتغال مشاغل خانگی به تهران نمی‌دهیم.

رئیس کارگروه اشتغال استان با تاکید بر اینکه مدیران بانکی از قافله پرداخت تسهیلات جا نمانند، گفت: تمام بانک‌ها تا آخرین ریال تسهیلات بانکی را باید پرداخت کنند.

استاندار البرز افزود: در حوزه آی‌تی و فناوری اطلاعات به ویژه پارک علم و فناوری نیز با رویکرد مهارت‌پروری برای ایجاد شغل تلاش شود.

وی در ادامه پیوند بین دانشگاه و صنعت را مهم خواند و گفت: دانشگاه‌های ما دیواری ندارد و دانشگاه منهای کشاورزی هم بی‌معناست، مراکز علمی و تحقیقاتی این استان متعلق به این سرزمین و فارغ‌التحصیلانش است و به دور از نگاه های بخشی باید فرصت‌های شغلی را ایجاد کرد.

استاندار البرز در بخش دیگری با تاکید به اهمیت رفع دغدغه‌های اشتغال خانواده‌های ایثارگران گفت: قانون با سهم 25 درصد تکلیف دستگاه‌ها را در این زمینه مشخص کرده است و باید استعدادهای این قشر به کار گرفته شود.

وی افزود: البرز در بخش شاغلین خدمات نیز با 54/6 رتبه سوم کشور را دارد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار