کاهش ارزش دلار آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی داشته است.
کد خبر: ۵۲۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 18 November 2017
به گزارش تابناک : گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب شده است تا فشار زیادی بر قیمت طلا وارد شود و این فلز گرانبها طی هفته های اخیر در محدوده ثابت و مشخصی تثبیت گردد.
این گزارش افزود: قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1283 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفت جاری تاکنون 0.3 درصد رشد داشته است.
شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر شش ارز معتبر بین المللی با افت 0.2 درصدی همراه شده است. نمایندگان جمهوریخواه آمریکایی شب گذشته گام مهمی را برای اصلاح قوانین مالیاتی برداشتند و بخش زیادی از بسته پیشنهادی دولت ترامپ برای تغییر مالیات ها را تصویب کردند.
تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که تولیدات صنعتی آمریکا در ماه اکتبر با بیشترین افزایش در شش ماه اخیر روبرو شده است.
روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس در سخنانی تاکید کرده است که از سیاست های پولی فعلی فدرال رزرو حمایت می کند و خواستار افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر خواهد بود.
جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز گفت: اقتصاد آمریکا با قدرت در حال رشد است و فدرال رزرو باید به سیاست فعلی خود در افزایش تدریجی نرخ بهره ادامه دهد و نرخ بهره را طی سال های آینده به 2.5 درصد برساند.
لورتا مستر رئیس فدرال رزرو کلیولند نیز در سخنانی تاکید کرد: به نظر من تورم در اقتصاد آمریکا به زودی با افزایش روبرو خواهد شد و این مساله شرایط لازم برای افزایش نرخ بهره را فراهم خواهد کرد.
مارک کارنی رئیس بانک مرکزی انگلیس نیز تاکید کرد، نرخ بهره انگلیس باید طی سال های آینده چند بار دیگر افزایش یابد اگر شرایط رشد اقتصادی این کشور مطابق با انتظارات بهبود یابد.
به نوشته طلا ، وضعیت نوسانات ارزش دلار و تقاضای فیزیکی در بازارهای در حال توسعه و نوظهور به خصوص چین و هند نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.
به نظر می رسد قیمت طلا در ساعات آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص شبه جزیره کره نیز می تواند تقاضای طلا را افزایش دهد.





منبع : رویترز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار