استاندار البرز با اشاره به جذب ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از وقوف مردمی جهت کمک به مساجد و مصلی های استان، گفت: این میزان موقوفات که در سال گذشته صورت گرفته حرکت خوبی بوده است.
کد خبر: ۵۲۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 21 November 2017
به گزارش تابناک : محمد علی نجفی صبح سه شنبه در جلسه شورای اداری سازمان اوقاف و امور خیریه استان که همزمان با روزهای آغازین ربیع به مناسبت هفته گرامیداشت وقف برگزار شد گفت:ماهیت و تخصص کار اوقاف که همانا در زمینه بقاع متبرکه و امامزادگان است از گذشته دیرینه گره خورده با مردم بوده و نباید هیچ عاملی موجب فاصله مردم از این اماکن مذهبی باشد.
وی در ادامه افزود: باید در موقوفات فضای آرامش بخشی را برای مردم ایجاد کرد تا با عشق و علاقه به این مکان ها به عنوان مأمنی امن پناه بیاورند.
دکتر نجفی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ سازی اماکن متبرکه و ترویج فرهنگ علوم قرآنی خاطرنشان کرد: انس و الفت با قرآن بسیاری از ضربه ها و هجمه های فرهنگی را کاهش می هد بنابراین چنین امکان مذهبی می توانند نقش خطیری در ترویج علوم قرآنی بین اقشار مختلف داشته باشند.
وی با تأکید بر این بر حفظ معنویت و فضای روحانی مساجد تصریح کرد:  محل نذورات مردمی باید جایی برای انس و الفت مردم  باشد در کنار آن توسعه روان خوانی قرآن در کنار تدبیر در مفاهیم و آیات الهی رسالت خطیری است که می تواند هدایتگر جوانان باشد.
استاندار البرز در ادامه افزود:  جذب ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از وقوف مردمی جهت کمک به مساجد و مصلی های این استان که سال گذشته صورت گرفته نیز  حرکت خوبی بوده است.
دکتر نجفی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای بازسازی گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) نیز خواستار همکاری اوقاف برای تسریع در اجرای این امر ارزشی و معنوی شد.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه کار اوقاف نگهداری از موقوفات است،گفت: این سازمان نقش خطیری در حفظ امانت مردمی دارد و بنوعی باید امانت دار خوبی برای موقوفات مردمی باشد.

وی در پایان افزود:  مساجد یکی از پایگاه های مردمی است و اعتبار امامزادگان و این امکان نیز به متولیان آن است، پیران و خادمان بقاع متبرکه نیز از احترام ویژه ای برخوردار هستند و نباید این قشر را به عنوان اعتبار داران از مسجد خالی کرد.





منبع : قدس آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار