عضو شورای شهر قزوین خواستار شد
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید دفتر تسهیل‌گری در هادی‌آباد راه‌اندازی شود تا مردم این محله برای نوسازی بافت‌های فرسوده بیشتر تشویق شوند.
کد خبر: ۵۳۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 29 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محسن حق‌شناس در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به دفتر تسهیل‌گری اظهار داشت: این دفتر باید تسهیل‌کننده مشارکت شهروندان قزوینی در نوسازی بافت‌های فرسوده باشد.

وی افزود: مسؤولان مربوطه دفاتر تسهیل‌گری باید با به‌کارگیری راهکارهای مشارکت مردم را در اصلاح فضای کالبدی شهر ارتقا دهند تا بافت فرسوده شهری نوسازی شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: باید دفتر تسهیل‌گری در هادی‌آباد راه‌اندازی شود تا مردم این محله برای نوسازی بافت‌های فرسوده بیشتر تشویق شوند.

حق‌شناس یادآور شد: کانون‌های فرهنگی نمی‌توانند در ترغیب مردم برای نوسازی اقدامات مهمی را انجام دهد اما دفاتر تسهیل‌گری می‌تواند در تحقق این هدف نقش بسزایی را ایفا کند.

این عضو شورا با اشاره به اینکه شهرداری در نوسازی بافت فرسوده شهرداری قزوین تاکنون به نتایج مثبتی دست پیدا نکرده است، یادآور شد: ایجاد دفتر تسهیل‌گری در این محله می‌تواند این هدف را در زمان کوتاهی محقق کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: باید زمینه‌های لازم برای اعتمادسازی بین شهروندان قزوینی صورت گیرد زیرا انجام این مهم می‌تواند مسؤولان را بیشتر به سمت تحقق هدف نوسازی بافت‌های فرسوده هدایت کند.

حق‌شناس با اشاره به بودجه 97 مطرح کرد: تعیین شاخص‌ها در بودجه شهرداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید برای همه دقیق و روشن باشد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه تأمین آب باراجین به عنوان سرفصل در برنامه دوم پنج ساله نوشته شده اما باید نحوه رسیدگی و شاخص پایه آن هم مشخص باشد که اکنون مبهم است.

* لزوم نوسازی بافت‌های فرسوده در هادی‌آباد

در ادامه جلسه، زهرا یوسفی عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به برنامه عملیاتی برنامه دوم پنج ساله شهرداری بیان کرد: این برنامه معلوم نیست شاخص آن تعریف شده اما برنامه‌ای که این شاخص‌ها را سنجیده و مقایسه کند، وجود ندارد.

وی اضافه کرد: برنامه عملیاتی باید برای هر طرحی تعریف شود تا بدانیم برای اجرایی کردن طرح‌ها چه اقداماتی صورت گیرد تا آن‌ها محقق شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر لزوم نوسازی بافت‌های فرسوده در هادی‌آباد تأکید کرد و گفت: این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا در مواقع بروز حادثه همانند سیل و زلزله شاهد خسارت‌های جانی و مالی جبران‌ناپذیر نباشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار