مشاور پروژه پایتخت کتاب قزوین:
مشاور پروژه پایتخت کتاب قزوین گفت: اگر استان قزوین بتواند پایتخت کتاب ایران شود، می تواند بودجه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان برای انجام کارهای فرهنگی خود دریافت کند.
کد خبر: ۵۳۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 04 December 2017
سمانه طاهری در گفتگو با خبرنگار تابناک با اشاره یه اینکه سطح سواد، دانش و آگاهی افرادی که مطالعه دارند با کسانی که هرگز کتابی را نمیخوانند یکسان نیست اظهار کرد: در چند سال اخیر طرح پایتخت کتاب ایران در تمام کشور مطرح شده  و ما تمام تلاش خود را به کار میبریم تا در این سال استان قزوین  پایتخت کتاب ایران شود.

وی با اشاره به اینکه فرآبند اجرایی شدن این طرح  کاملا تکنیکی بوده و مکتوبات هر نویسنده  باید به طور کامل بازبینی شود، بیان کرد: ما به صورت دقیق  بررسی می کنیم که آیا اثر ارسال شده در خور درک و فهم مخاطب قرار دارد یا خیر.

طاهری عنوان کرد: کودکان بیشتر به کتب مصور علاقه نشان داده و دوستدار نمایش و تئاتر هستند بر همین اساس سعی ما برآن شد تا کتب کودکان در قالب نمایش منتشر شود تا فهم آن برای کودکان ساده و لذت بخش باشد.

وی تصریح کرد: نوجوانان به علت سنگین بودن حجم دروس خود کمتر به سمت و سوی مطالعه آزاد میروند اما این در حالی است که سعی کردیم کتابهایی را برای نوجوانان تدارک ببینیم که روان بوده و مناسب ذائقه آنها باشد.

طاهری گفت: اگر هر کسی روزانه یک ساعت کتاب بخواند در پایان سال ۵۰ کتاب را مطالعه کرده است و این امر سبب ارتقا و تعالی فرهنگ جامعه خواهد شد.

مشاور پروژه پایتخت کتاب قزوین عنوان کرد: متاسفانه سال گذشته به دلیل اینکه آثار استان قزوین به حد نصاب نرسیده بود این استان نتوانست در طرح پایتخت کتاب ایران شرکت کند اما سال جاری همه اعضا به صورت کاملا حرفه‌ای به این طرح پرداختند و امیدواریم استان قزوین در این سال به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود.

وی خاطرنشان کرد: ما به هیچ عنوان به این طرح به عنوان یک مسابقه نگاه نمیکنیم بلکه تمام تلاش و هدف ما افزایش آگاهی و تزریق کتابخوانی در جامعه است.

طاهری افزود: زمان آغاز این طرح برای استان قزوین از ۱۵ مهر ماه  تا ۲۳ آذرماه سال جاری بوده و ما در این زمان مذکور فرصت داریم تا مستندات و پیشنهادهای خود را به تهران ارسال کنیم.

مشاور پروژه پایتخت کتاب قزوین گفت: با توجه به اینکه بسیاری از کارهای فرهنگی به سبب نبود بودجه انجام نمیشود اگر استان قزوین بتواند پایتخت کتاب ایران شود، آنگاه بودجه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان برای انجام کارهای فرهنگی خود دریافت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار