شیره توت سفید از حرارت‌دهی و غلیظ شدن آب این میوه به دست می‌آید. خواص شیره توت سفید شامل پیشگیری و درمان کم خونی، تقویت عمومی بدن، تامین انرژی، پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی است.
کد خبر: ۵۳۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 13 December 2017

به گزارش تابناک : شیره توت سفید طبیعت گرم دارد. هنگامی که این میوه به شیره تبدیل میشود، تمامی خواص حجم زیادی توت سفید به صورت فشرده در اختیار شما قرار میگیرد، به طوری که مصرف یک قاشق غذا خوری شیره توت سفید می تواند با مصرف دو تا سه فنجان از خود میوه برابری کند. در  این مطلب مهمترین خواص شیره سفید در طب سنتی و کاربرد آن در درمان بیماریها گردآوری شده است. با ستاره همراه شوید.

شیره توت سفید


خواص شیره توت سفید (طبیعت و خواص درمانی)

طبع شیره توت سفید گرم و تر است. برخی از مهترین فواید درمانی شیره توت عبارتند از:

  • مصرف توت سفید موجب تقویت عملکرد کلیه ها میشود و از این رو در سهل کردن جریان ادرار نیز نقش دارد.

  • شیره توت سفید نیز همانند خواص شیره انگور و خواص شیره خرما در درمان و پیشگیری از کم خونی موثر است. آهن موجود در این شیره باعث رفع کم خونی و فقر آهن میشود.

  • شیره توت سفید به علت داشتن انواع ویتامین‌های گروه ب در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی و اضطراب و هیجان موثر است. همچنین مصرف این شیره به رفع بی حسی و کرختی و ضعف عمومی بدن کمک میکند.

  • شیره توت سفید ملین خوبی است. فیبر موجود در این ماده غذایی به درمان و پیشگیری از یبوست کمک میکند.

  • ویتامین آ موجود در شیره توت باعث رشد ناخن‌ها و تقویت چشم می‌شود.

  • از خواص شیره توت سفید در طب سنتی استفاده از آن برای رفع خواب رفتن دست و پا در افراد است.

  • مصرف شیره توت سفید به دلیل نوع قند موجود در آن، بر خلاف بیشتر شیره ها برای بیماران دیابتی مضر نیست و آنها میتوانند با رعایت اعتدال از این ماده غذایی استفاده کنند.

  • استفاده از شیره توت برای درمان سردرد و سرگیجه ناشی از کم خونی مفید میباشد.

  • شیره توت دارای آنتی‌اكسیدانی به نام آنتوسیانید است. این آنتی‌اكسیدان، فواید بسیاری برای سلامتی دارد كه یكی از آنها <strong>كاهش میزان كلسترول بد</strong> خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است. همچنین آنتی اکسیدانهای موجود در این شیره پرخاصیت در پیشگیری از سرطان نیز نقش مهمی دارند.

  • شیره توت در تصفیه خون موثر است و به حفظ سلامت کبد و طحال کمک می‌کند.

  • از خواص شیره توت در طب سنتی استفاده از آن برای افزایش قوای جنسی در مرادن و زنان است.

  • استفاده از شیره توت سفید برای کودکان و نوجوانان در حال رشد بسیار مفید است و به رشد بهتر، افزایش قدرت یادگیری و تامین انرژی مورد نیاز کودکان کمک میکند.


طرز تهیه شیره توت سفید

برای تهیه شیره توت روشهای خانگی، سنتی و صنعتی وجود دارد، همچنین بسیاری از باغداران و صاحبان باغ توت در طول فصل رسیدن میوه، برای ماندگاری بیشتر آن اقدام به تهیه شیره و توت خشک میکنند.

روش اول: خشک کردن توت است که به عنوان یک خشکبار یا آجیل طرفداران زیادی دارد.

روش دوم: این است که به روش سنتی آب توت سفید را گرفته و سپس با خاک سفید که احتمالاً حاوی آهک و املاح معدنی دیگر است مخلوط می‌کنند .در اثر افزودن خاک سفید، آب توت سفید تصفیه می‌شود، پس از این مرحله آب توت سفید را با فشردن در پارچه‌های مخصوصی از خاک سفید جدا کرده و می‌جوشانند، در اثر جوشاندن آب مازاد توت سفید تبخیر و بر میزان قند آن در واحد حجم افزوده می‌شود.

برای تهیه شیره توت به روش خانگی می‌توانید به لینک زیر رفته و با طرز تهیه آن آشنا شوید.


طرز تهیه شیره توت سفید در منزل


مضرات شیره توت سفید (موارد احتیاطی و منع مصرف)

شیره توت بسیار پر انرژی است و دارای کالری بالایی است از این رو زیاده روی در مصرف آن برای افراد دارای اضافه وزن مضر است و باعث چاقی بیشتر میشود.

افراط در مصرف شیره توت به دلیل طبع گرمی که دارد برای گرم مزاجان مضر است و باعث بروز جوش و صفراوی شدن خون میگردد.






منبع : ستاره 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار