مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی با اشاره به وجود 7300 مدرسه در استان گفت: حدود 60 درصد مدارس استان نیاز به بازسازی دارند.
کد خبر: ۵۴۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 19 December 2017

به گزارش تابناک : جاسم حسین‌پور با حضور در برنامه اشاره سیمای خراسان رضوی، عنوان کرد: ما در خراسان رضوی 7300 مدرسه فیزیکی با 42 هزار کلاس داریم که یک میلیون و 150 هزار دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند و از این تعداد حدود 60 درصد نیاز به بازسازی دارند که امیدواریم در سال‌های آینده با کمک خیرین حل شود و تنها 40 درصد شرایط استحکام را دارند.

وی ادامه داد: برخی از این ساختمان‌ها مستحکم‌ترین ساختمان‌های زمان خودشان بوده و هنوز هم مستحکم‌ترین ساختمان هستند، اما از لحاظ فنی قابلیت استفاده جهت مدرسه را ندارند؛ به طور مثال زمان ساخت آن‌ها آیین‌نامه زلزله رعایت نشده است.

حسین‌پور بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در استان 2.4 متر است درحالی که در کشور این عدد به 2.5 متر هم می‌رسد و عدد تعیین شده در طرح تحول 8 متر است و ما با آن فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: با توجه به یک میلیون و 150 هزار دانش‌آموز ما بیش از یک میلیون متر مربع فضای آموزشی تا رسیدن به میانگین کشوری کم داریم به علاوه 25 درصد مدارس ما که تخریبی هستند، یعنی اگر ما بیش از یک میلیون متر مربع به علاوه 10هزار مدرسه بسازیم به متوسط سرانه کشوری می‌رسیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالایی که خراسان رضوی در جذب کمک‌های مردمی دارد امیدوارم تا چند سال آینده با کمک خیرین این مشکل را حل کنیم. هم‌چنین اگر خانواده‌ها در 84 هزار واحد مسکن مهر استان هم مستقر شوند حداقل نیاز به احداث 2000 کلاس جدید در این مناطق داریم.

حسین‌پور با اشاره به ساخت و تحویل 500 کلاس درس در مهر 96 به آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، گفت: ما رتبه اول کشور را در این زمینه کسب کردیم با این وجود مدارس دو شیفته زیادی در استان داریم.

وی با اشاره به مشکلات برخی از مدارس نوساز، گفت: درمورد مدرسه زینبیه که با 1600 متر مربع فضا و با 2 میلیارد تومان هزینه ساخته و تحویل شد که مسئله گاز هم با همکاری مسئولان شرکت گاز در روزهای آخر هفته گذشته حل شد و دستگاه‌های گرمایشی آن از شنبه کار می‌کنند.

وی درخصوص تاثیر اسکان زایرین در مدارس، عنوان کرد: به دلیل حجم بالای زائران اگر قرار باشد در مدارس اسکان فراهم نشود نمی‌توانیم پاسخگوی آن‌ها باشیم، اما اسکان فرهنگیان در مدارس با آسیب به مدارس همراه نیست.

مدیرکل نوسازی خراسان رضوی اظهار کرد: مدارس نوساز به هیچ وجه نیاز به تعمیر یا عملیات اضافه‌ای ندارند. مدارس نوساز با استانداردهای لازم ساخته و تحویل آموزش‌وپرورش می‌شوند.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار