در کشور ما عرضه و تقاضا همخوانی ندارد
در کشور ما عرضه و تقاضا همخوانی ندارد و این مشکل یکی از گرفتاری های ریشه ای است که حاکم شدن رکود را به همراه داشته است. در این میان آمایش سرزمین بسیار ضرورت دارد.
کد خبر: ۵۴۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 20 December 2017
به گزارش تابناک البرز، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان واردات بی رویه ، قاچاق کالا ، تولید بیش از نیاز و کمبود نقدینگی در بخش تولید از عوامل موثر در ایجاد رکود هستند.

بر اساس این گزارش،آمارها نشان می دهد  بدون دسترسی به آمار و ارقام دقیق و واقع گرایانه حرکت به سمت توسعه اقتصادی امکان پذیر نیست .

به گفته بسیاری از صاحبنظران متاسفانه در کشور ما عرضه و تقا ضا همخوانی ندارد و این مشکل یکی از گرفتاری های ریشه ای است که حاکم شدن رکود را به همراه داشته است.

اما راهکار اساسی در این  زمینه توجه خاص به آمایش سرزمینی است زیرا بدون دسترسی به آمار و ارقام دقیق و واقع گرایانه حرکت به سمت توسعه اقتصادی امکان پذیر نیست .

در این باره رئیس اتاق بازرگانی البرز دستیابی به توسعه پایدار و تحول در فضای کسب و کار را مستلزم حاکم شدن نگاه کارشناسی و استفاده از دیدگاه های بخش خصوصی در تصمیم گیری های اقتصادی عنوان کرد.

رحیم بنامولایی گفت: البته سیاست اقتصادی دولت بر محور نگاه کارشناسی و شور و مشورت با بخش خصوصی اعلام شده است .

وی افزود: با این حال متاسفانه برخی مدیران میانی این سیاست را عملیاتی نکرده و مشورت با کارشناسان بخش خصوصی سلیقه های شخصی را در امور تولید و اشتغال دخالت می دهند. 

وی ضرورت حمایت کامل تیم اقتصادی دولت از واحدهای تولیدی مشکل دار ، بحرانی و در شرف بحران را مورد تاکید قرار داد و افزود : تسهیلات باید به واحدهایی اختصاص یابد که مشکل فروش نداشته باشند تا بتوانند با دریافت تسهیلات کمبود نقدینگی را بر طرف و بستر ساز ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد شوند. 

وی خاطرنشان کرد: باید این حقیقت را باور کنیم که الگو های تولید و مصرف در جوامع تغییر کرده و برای کسب موفقیت در صحنه تولید و صادرات متناسب با الگو های جدید استراتژی هایمان را تغییر دهیم . 

بنا مولایی با اشاره به اینکه باید شهرک های صنعتی برای توسعه صادرات برنامه ریزی کنند گفت: برنامه ریزی ها بایستی به سمتی هدایت شود تا شهرک ها با توجه به میزان پتانسیل و توانایی ها یشان بتوانند همه ساله میزان صادرات را 20 تا 30 درصد افزایش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار