کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از استقرار 600 پایگاه غربالگری بینایی در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 23 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دلکش الیاسی ، با اشاره به برپایی 600 پایگاه دائم و غیردائم غربالگری بینایی در سطح استان گفت: ضرورت دارد تمام کودکان سه تا شش ساله استان غربالگری بینایی شوند.

وی افزود: سن سه تا شش سال سن طلایی برای رفع عیوب بینایی است و اگر در این سنین در صورت وجود مشکل اقدام لازم صورت نگیرد، می‌تواند در سنین بزرگسالی به کم بینایی و حتی نابینایی کودک منجر شود.

الیاسی تصریح کرد: در همین راستا ضروری است تمام کودکان سه تا شش سال هر سال غربالگری بینایی شوند تا در صورت وجود مشکل بینایی بتوان به موقع تشخیص داده و اقدامات درمانی صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر 600 پایگاه غربالگری بینایی در سطح استان برقرار است که از این تعداد بیش از 30 پایگاه دائم بوده و در تمام طول سال فعالیت دارد.

الیاسی تصریح کرد: پایگاه‌های غیردائم بصورت ضربتی طی 2.5 ماه برقرار شده تا کودکانی که از غربالگری پیش از مهرماه جا مانده‌اند را غربالگری کند که فعالیت آنها از ابتدای آبان ماه شروع شده و تا 15 دی‌ماه ادامه دارد.

کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با غربالگری کودکان، آن دسته از کودکان که در معاینات مشکل بینایی داشته باشند به بینایی سنجی ارجاع می‌شوند و چنانچه با عینک مشکل آنها مرتفع نشده و مشکلات جدی‌تری داشته داشتند به چشم پزشک ارجاع خواهند شد.

الیاسی تاکید کرد: تمام این مراحل غربالگری و معاینات رایگان است و در صورت تجویز عینک به خانواده‌های نیازمند مبلغ 70 هزار تومان کمک هزینه خرید عینک پرداخت می‌شود و در صورت تجویز عمل جراحی نیز بین یک تا 1.5 میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به وجود حدود 93 هزار کودک سه تا شش ساله در استان، گفت: از این تعداد 50 هزار کودک در شهر کرمانشاه هستند.

الیاسی با اشاره به غربالگری بینایی 76 هزار کودک استان در سال گذشته، گفت: سال گذشته حدود 80 تا 85 درصد کودکان سه تا شش ساله استان غربالگری شدند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است کودکان بین سه تا شش سال هر سال در سنین سه، چهار و پنج سالگی غربالگری بینایی سنجی شوند و از همه والدین می‌خواهیم نسبت به بینایی کودک خود حساس بوده و اگر کودک سه تا شش ساله دارند حتما برای بینایی سنجی اقدام کنند.

وی افزود: پایگاه‌های غربالگری بینایی در تمام مناطق، برخی مهدکودک‌ها و تمام مراکز بهداشت استان مستقر هستند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار