مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تاکنون حدود ۵ هزار و ۵۱۵ نفر از زلزله زدگان در مناطق آسیب دیده مورد مداخلات روانشناختی قرار گرفتند که از هفته آینده مرحله دوم رسیدگی روانی به افرادی که با مداخلات حادتر مواجه اند، شروع می شود.
کد خبر: ۵۴۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 24 December 2017
به گزارش خبرنگارتابناک امید قادری امروز یکشنبه در نشست خبری باخبرنگاران افزود: هرچه از حادثه زلزله دور می شویم مداخلات روانشناسی بسیار مهم تر جلوه می کند.

وی خاطر نشان کرد:روانشناسان در قالب ۵۳ تیم دو نفره به مناطق اعزام شدند و تا کنون فرم های تخصصی روانشناسی را برای ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر تکمیل کردند که طی آن ۲۶۰۰ نفر نیاز به مداخله روانشناسی فردی داشتند.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد:تاکنون ۱۴ کودک در این حادثه پدر و مادرخود را از دست دادهو ۲۸ مورد کودک مادر و ۱۸ مورد نیز پدر خود را از دست داده اند.

قادری تاکید کرد: خوشبختانه هیچ کودک زلزله زده ای، بدون سرپرست نمانده است و بستگان درجه یک سرپرستی آنها را به عهده گرفتند که از طرف بهزیستی مستمری آنها در حال فعال شدن است.

به گفته این مسئول: متاسفانه در این حادثه دلخراش مردم دچار آسیب های جدی شدند و حدود ۱۱۸ مورد معلولیت جدید شناسایی شد که ۲۰ مورد آنها معلولیت خیلی شدید و ضایعات نخاعی است.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه گفت:در هفته آینده مرکز تخصصی درمان و نگهداری آسیب دیدگان قطع نخاعی زلزله در شهرک بهداری کرمانشاه افتتاح می شود.

قادری اظهار داشت:۵۳ مورد از مددجویان در این حادثه دچار آسیب شدند، وتا کنون مبلغ۳۲۱ میلیون تومان کمک نقدی از مشارکت های مردمی به بهزیستی واریز شده و همچنین ۱۷ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان اجناس حمایتی از طرف مردم وخیرین به آسیب دیدگان حادثه زلزله اهدا شده است.

وی ابرازداشت:دفترچه های ویژه برای مددجویان در مناطق زلزله صادر شده و این دفترچه ها جهت دریافت اقلام ضروری زندگی زلزله زدگان می باشد.

قادری در پایان از نصب ۳۶۷ کانکس توسط بهزیستی از محل کمک های مردمی خبر داد و گفت:حدود ۳۰ کانکس مخصوص افراد ضایعه نخاعی طی هفته آینده خریداری و نصب خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار