رئیس اداره بهزیستی آبیک خبر داد
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک از سنجش بینایی 76.5 درصد از کودکان سه تا 6 سال این شهرستان خبر داد و گفت: طرح بینایی‌سنجی تا 30 دی ماه سال جاری تمدید شده است.
کد خبر: ۵۴۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 25 December 2017

 یوسف کازانی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در آبیک اظهار داشت: تعداد کودکان واجد شرایط یعنی سه تا 6 سال برای سنجش بینایی در شهرستان آبیک چهار هزار کودک بوده که از یکم آبان ماه تاکنون، سه هزار و 126 کودک یعنی 76.5 درصد از کودکان این شهرستان مورد سنجش بینایی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: سال گذشته 6405 درصد از کودکان سه تا 6 سال شهرستان آبیک مورد سنجش بینایی قرار گرفته بودند که امسال 10 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک ادامه داد: در روستاهای شهرستان آبیک 887کودک سه تا 6 سال یعنی 89 درصد سنجش بینایی شده‌اند که در سال گذشته 79 درصد بوده است.

کازانی اضافه کرد: در شهرهای شهرستان آبیک دو هزار و 249 کودک سه تا 6 سال یعنی 73 درصد بینایی‌سنجی شده‌اند که سال گذشته 57 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در روستاهای شهرستان آبیک 36 کودک و در شهرهای این شهرستان 165 کودک مشکوک شناسایی شده‌اند.

این مسؤول بیان کرد: زمان برنامه پیشگیری از تنبلی چشم یا بینایی‌سنجی تا دی ماه امسال تمدید شده و جامانده‌های این برنامه می‌توانند به سه مرکز در شهرستان آبیک مراجعه کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک افزود: مؤسسه بوستان سلامت روان واقع در خیابان شهرداری جنب حسنیه ورزشکاران، مهدکودک حوریا مواقع در خیابان مطهری و اداره بهزیستی این شهرستان برای سنجش بینایی کودکان سه تا 6 سال شهرستان آبیک تا سی‌ام دی ماه جاری فعال بوده و پذیرش دارند.

کازانی مطرح کرد: سنجش بینایی کودکان سه تا 6 سال از سوی مؤسسه بوستان سلامت روان شهرستان آبیک در مساجد هم با اطلاع‌رسانی قبلی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: خانواده‌ها نباید از روی ظاهر چشمان کودکان خود به سالم بودن قضاوت کنند بلکه باید حساس بوده و با مراجعه به پایگاه‌های بینایی‌سنجی نسبت به سلامت چشمان کودکان سه تا 6 ساله خود مطمئن شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار