رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اختصاص عوارض آلایندگی شرکت سیمان به شهر آبیک که از سال 95 قطع شده، در حال پیگیری است.
کد خبر: ۵۴۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 06 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، داود محمدی در جلسه بررسی مشکلات شهر آبیک در سالن اجتماعات شهرداری آبیک تغییر نگرش مدیریت در آبیک و در تمام ابعاد این شهر را ضروری دانست و اظهار داشت: منصفانه باید گفت که به همراه دیگر نماینده مجلس قرار بر این است که بین شهرهای قزوین، الوند و آبیک تفاوت قائل نشویم و در حوزه اعتبارات، امکانات و بودجه نگاه عادلانه بدون تبعیض داریم.

وی افزود: از دوره قبل نمایندگی مجلس موضوع آب و هوا از مطالبات مردم شهر آبیک بوده که نمی‌توانیم کتمان کنیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد:هر جلسه‌ای در شهر آبیک فرد یا عده‌ای مشکل آب و هوا شهر آبیک را مطرح کرده و تلاش کرده‌ایم در هر جلسه‌ای به نوعی موضوع را حل وفصل کنیم.

محمدی اضافه کرد: شهر آبیک یک ریال از عوارض آلایندگی شرکت سیمان عوارض دریافت نمی‌کرد که اگر بگویم برای تحقق این مهم 100 نفر ساعت از ما زمان گرفت حرفی به گزاف نگفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: برای أخذ عوارض آلایندگی و شرکت سیمان دو جلسه با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان مالیاتی کشور دو استاندار البرز و قزوین، رئیس سازمان محیط زیست کشور، سازمان‌های متناظر استانی اعم از مالیاتی و محیط زیست برگزار شد و مقرر شد از 100 درصد عوارض آلایندگی شرکت سیمان 50 درصد به آبیک، 40 درصد به نظرآباد و 10 درصد به روستای هیو اختصاص یابد.

این مسؤول اذعان کرد: در سالانه 93 و94 عوارض آلایندگی شرکت سیمان به شهر آبیک پرداخت شد و طی پیگیری از مدیرکل مالیاتی استان قزوین درخواست شد فیش‌های واریزی را ارسال کند که متوجه شدیم پرداخت عوارض آلایندگی شرکت سیمان از سال 95 دوباره قطع شده است.

نمایندگی مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: با حضور کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور موضوع عوارض آلایندگی شرکت سیمان مطرح شده و استانداری قزوین هم در جریان این امر قرار دارد تا موضوع مجدد پیگیری شده و شهر آبیک از عوارض آلایندگی شرکت سیمان بهره‌مند شود.

محمدی ادامه داد: در احداث تصفیه‌خانه پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین به دلیل اجرای آن به روش بیوتی دولت تکلیفی ندارد و بحث جدی در اجرای خط انتقال این پروژه است.

وی اضافه کرد: تا خط انتقال شهر آبیک اجرا نشود و تصفیه‌خانه تکمیل نشود شهرهای دیگر استان نمی‌توانند از آب سد طالقان بهره‌برداری کنند که پیگیری مجدا برای بهره‌مند آبیک به عنوان نخستین نقطه بهره‌بردار در دستور کار قرار دارد.

این نماینده مجلس در خصوص احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در ورودی آبیک از سمت اتوبان توضیح داد: جاده‌ای که از چرم‌شهر می‌گذرد می‌تواند به شمال شهر آبیک و شهرک صنعتی سرویس‌دهی کند که آخرین پاسخ وزیر راه طی پنج روز پیش که ارسال شد این بود که طبق ارزیابی فنی صورت گرفته جاده چرم‌شهر از جهات مختلف بهترین راه توسعه آبیک است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: آمادگی و مساعدت لازم برای استفاده از اراضی دولتی برای اجرای پروژه‌های شهری در شهر آبیک وجود دارد و برای تنفس ریه‌های مردم این شهر جنگل‌کاری به مساحت 450 هکتار با مشارکت شهرداری، ادارات محیط‌زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و دستگاه‌های مربوطه ضروری است.

محمدی با اشاره به ضعیف بودن پیمانکار پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبیک ادامه داد: گرچه پیمانکار این پروژه تخطی بسیار داشته و به شروط منعقد شده را رعایت نکرده اما قول داده می‌تواند طی سه تا چهار ماه پروژه را تحویل دهد.

وی اضافه کرد: در صورت فسخ انعقاد قرارداد با پیمانکار پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب دو تا سه سال اجرای این پروژه زمان می‌برد که باید گفت فسخ کردن کار معقول و جالبی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار