استاندار كرمانشاه گفت: بيمه هاي آرمان و البرز پرداخت خسارت بيمه مردم زلزله زده را به شوخي نگيرند زيرا هر گونه كوتاهي در اين زمينه ظلمي آشكار در حق مردم حادثه ديده استان است.
کد خبر: ۵۵۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 25 January 2018

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه اي با مديران عامل بيمه هاي البرز و آرمان در كشور كه با حضور مديران دستگاه هاي اجرايي ذيربط استان در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد، با بيان اينكه دولت در انجام وظايف خود در خصوص كمك به مردم زلزله زده نهايت تلاش خود را بكار گرفت، گفت: رئيس محترم جمهور و هئيت محترم دولت تنها كمتر از 36 ساعت وقوع حادثه در مناطق زلزله زده حاضر شدند و در همان روز 845 ميليارد تومان تسهيلات و 281 ميليارد تومان اعتبار بلاعوض به استان اختصاص پيدا كرد و در همان روز اين مصوبات و اعتبارات به استان ابلاغ شد.

وي افزود: زلزله استان يك بحران ملي است لذا هيچ كس حق ندارد در راستاي خدمت رساني بهتر و بيشتر به مردم اين مناطق قصور و كوتاهي كند.

استاندار كرمانشاه با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص سرعت عمل مسئولين بخش هاي مختلف در كمك رساني به زلزله زدگان استان، اظهار داشت: از مسئولين بيمه هايي كه در پرداخت خسارت بيمه به مردم زلزله زده كوتاهي مي كنند و انگار اين كار را به شوخي مي گيرند مي خواهيم كه فقط يك شب خوابيدن در زير چادر را احساس كنند تا بيشتر با مشكلات مردم زلزله زده آشنا شوند.

وي با بيان اينكه مسئولين بيمه ها بايد به فكر مردم باشند با اشاره به تهيه ليست پرداخت خسارت بيمه مردم توسط بيمه آرمان، اظهار داشت: اين بيمه پس از 70 روز از وقوع حادثه زلزله در استان به تازگي ليستي به استان تحويل داده كه در سه مرحله در بهمن ماه بيمه ها پرداخت مي شود بايد مسئولين اين بيمه پاسخ دهند كه چرا در اين 70 روز كوتاهي و در اين زمينه تعلل كرده اند و هنور هم قصد دارند كه پرداخت خسارت بيمه را به چند روز ديگر موكول كنند كه به هيچ عنوان براي ما پذيرفتني نيست.

استاندار كرمانشاه خاطرنشان ساخت: كوتاهي در پرداخت خسارت بيمه مردم زلزله زده ظلمي آشكار به اين مردم است و بيمه اي كه پول را گرفته چرا بايد در پرداخت آن تعلل داشته باشد؟

وي بيان داشت: از مسئولين بيمه آرمان و البرز مي خواهيم كه سريعاً با انتخاب يك تيم كارشناسي هر چه سريعتر به پرداخت خسارت بيمه مردم زلزله زده اقدام كند و اينكه بخواهند 8 هزار واحد را پس از گذشت 70 روز ارزيابي كنند كار سختي نيست.

استاندار كرمانشاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان براي بازسازي بيش از 78 هزار واحد در مناطق زلزله زده گفت: استان كرمانشاه با همكاري بنياد مسكن سريعاً در راستاي ارزيابي واحدهاي خسارت ديده وارد عمل شدند و در كوتاهترين زمان ممكن اين واحدها را براي بازسازي شناسايي كردند اما بيمه آرمان براي ارزيابي 8 هزار واحد مسكن مهر در مناطق زلزله زده بسيار كوتاهي كرده است كه جاي پاسخگويي دارد.

مهندس بازوند همچنين بر پرداخت خسارت بيمه واحدهاي تخريب شده متعلق به خانواده هاي معظم شهدا در مناطق زلزله زده به صورت كامل توسط بيمه البرز تاكيد كرد و گفت: چنانچه

كارشناسان بنياد مسكن به تشخيص در خصوص تخريب كامل واحدهاي متعلق به خانواده هاي معظم شهدا در مناطق زلزله زده دست پيدا كردند بيمه البرز سريعاً موظف به پرداخت كامل خسارت بيمه مي باشد و بنياد شهيد نيز بايد در اسرع وقت، نسبت به تحويل اين پرونده اين واحدها كه حدود 8 هزار و 800 واحد مي باشد به بيمه البرز اقدام نمايد.

وي همچنين به تسريع در پرداخت خسارت بيمه به واحدهاي عشايري نيز در استان تاكيد كرد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار