عضو شورای شهر قم مشکلات تعاونی‌های مسکن را یکی از معضلات مهم شهر قم دانست و گفت: در زمینهٔ تعاون‌های مسکن مشکلات بسیار زیادی در شهر قم وجود دارد همچنین قیمت کارشناسی‌های مسکن و زمین‌های آن باید با کارشناسی‌های روز انجام شود.
کد خبر: ۵۵۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ 28 January 2018

به گزارش تابناک قم، زین‌العابدین قراچورلو اظهار داشت: ارائه تسهیلات و کمک در دریافت عوارض برای خانواده‌های خاص باید به یک‌رویه ثابت در شورای شهر قم تبدیل شود.

وی با مجزا دانستن مبحث تخفیفات مجتمع‌های اقامتی با تجاری‌سازی‌های موجود در این پروژه‌ها افزود: تخفیف کاهش عوارض به مجتمع‌های تجاری منطقی نیست بلکه باید طبق قانون تنها به بخش هتل تخفیف داده شود و از تخفیف به تجاری‌سازی‌های حاصل از آن جلوگیری کرد.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر مهم‌ترین اولویت‌های شهر قم در زمینهٔ احداث و ایجاد هتل گفت: گرفتن ستاره برای هتل‌های جدید مستلزم دریافت و گرفتن استانداردهای لازم بوده که از ابتدایی‌ترین امور در این زمینه است، ایجاد اشتغال و افزایش تخت‌های استانی مهم‌ترین مواردی بوده که باید در صدور مجوز احداث هتل مورد توجه باشد.

قراچورلو با اشاره به اهمیت مسئله عدالت و برابری در دادن مجوز احداث هتل و مجتمع‌های تجاری در شهر قم عنوان کرد: باید رویه‌ای ثابت و منظمی در زمینهٔ حمایت و کاهش عوارض احداث هتل در شهر قم دنبال شود تا در این‌ بین فردی یا سرمایه‌گذاری متضرر نشود، بلوار پیامبر اعظم(ص) ازجمله مکان‌هایی بوده که از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری در زمینهٔ هتل و مجتمع‌های تجاری برخوردار است.

وی اهمیت در نظر گرفتن شرایط و امکان نشست و برخاست هلی‌کوپتر در مرکز جدید انتقال خون شهر قم را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: باید حریم ساختمان جدید مرکز انتقال خون به نحوی ساخته و احداث شود که امکان نشست و برخاست هلی‌کوپتر در آن ممکن باشد، همچنین با توجه به پیشروی شهر این منطقه در آینده از نظر عمرانی متراکم‌تر خواهد شد که باید از همین اکنون برای جلوگیری از مشکلات بعدی تمهیداتی اندیشیده شود.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: کاری که در ارائه 30 درصد تخفیف به هتل‌های منطقه 8 ارائه می‌شود در صورتی‌که با یک‌ رویه ثابت و منظمی صورت نگیرد به اجحاف در حق مابقی مردم منجر می‌شود چراکه طبقات دیگر این هتل تجاری بوده که در صحنه عمل عملاً رانت بازی در این زمینه صورت می‌گیرد، صرفاً باید به واحدهای اقامتی تخفیف عوارض داده شود.

قراچورلو مشکلات تعاونی‌های مسکن را یکی ا معضلات مهم شهر قم دانست و تأکید کرد: در زمینهٔ تعاون‌های مسکن مشکلات بسیار زیادی در شهر قم وجود دارد همچنین قیمت کارشناسی‌های مسکن و زمین‌های آن باید با کارشناسی‌های روز انجام شود.

عضو شورای شهر قم گفت: مشکلات داشتن معلول در خانواده و مشکلاتی از این قبیل ازجمله مهمترین اموری بوده که باید رویه‌ای ثابتی در شورای شهر قم برای ارائه کمک در زمینهٔ مساعدت، تخفیف و کاهش عوارض در نظر گرفته شود.

قراچورلو تصریح کرد: ماده 174 برنامه پنجم بر ایجاد درآمد پایدار بوده که سبب ارائه تجاری‌های موقت شده بود که علاوه بر ایجاد اشتغال برخی از مشکلات و گره‌های اقتصادی و خدماتی شهروندان را نیز برطرف می‌کند که با رأی دیوان عدالت اداری این مورد به‌صورت کامل ابطال‌شده و دیگر نباید در این مسیر حرکت کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار