رئيس هیأت كشتي استان قم خبر داد
رئيس هیأت كشتي استان قم گفت: يك عنوان سومي و نشان برنز سهم كشتي قم از مسابقات بين‌المللي 2018 جام جهان‌پهلوان تختي بود.
کد خبر: ۵۵۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 29 January 2018

به گزارش تابناک قم، محسن وزیری اظهار کرد: رقابت‌های بین‌المللی جام تختی در این دوره نسبت به دوره‌های قبل با توجه به ارزش و اعتبار بالایی که از نظر اتحادیه جهانی کشتی داشت، دارای اهمیت بیشتری بود و دو کشتی‌گیر و یک مربی از قم نیز در آن حضور یافتند.

وی افزود: مهدی ابراهیمی در وزن 82 کیلوگرم و علی‌اکبر حیدری در وزن 97 کیلوگرم دو کشتی‌گیر فرنگی‌کار قم در این دوره جام بین‌المللی تختی 2018 بودند، ضمن اینکه مهدی علیزاده‌پورنیا مربی جوان این رشته نیز یکی از مربیان تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران بود.

رئیس هیأت کشتی استان قم افزود: امسال شاهد برگزاری سی و هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان‌پهلوان تختی بودیم و خوشبختانه در وزن 97 کیلوگرم با درخشش علی‌اکبر حیدری در مقابل حریفان مطرح خارجی، یک نشان برنز نصیب کشتی قم شد.

وی ابراز کرد: این دوره از رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی بود و به مدت دو روز به میزبانی هیأت کشتی استان خوزستان در شهر بندری ماهشهر به انجام رسید و در وزن 97 کیلوگرم علی‌اکبر حیدری فرنگی‌کار قم با یک باخت از کسب رسیدن به طلا یا نقره این وزن محروم شد اما سرانجام با ایستادن روی سکوی سوم با دست پر از رقابت‌ها بازگشت.

وزیری با اشاره به عملکرد حیدری در این رقابت‌ها، عنوان کرد: کشتی‌گیر شایسته قم در نخستین رقابت خود با نتیجه هشت بر صفر اوزور دژوژوپبیکوف از کشور قرقیزستان را شکست داد و دومین مسابقه خود با تساوی یک بر یک مقابل جنگ ایلدیم از ترکیه نتیجه را واگذار کرد.

وی خاطرنشان کرد: با صعود فرنگی‌کار ترکیه‌ای به مسابقه نهایی وزن 97 کیلوگرم، خوشبختانه علی‌اکبر حیدری به جدول شانس مجدد بازگشت و در سومین رقابت خود به مصاف امیرحسین حسینی رفت که بعد از تساوی یک بر یک پیروز میدان شد تا راهی دیدار رده‌بندی شود.

رئیس هیأت کشتی استان قم افزود: حیدری در تلاش برای کسب مقام سوم این رقابت‌ها فرنگی‌کار اهل کشور رومانی یعنی دورین کنستانتین پیروان را بعد از تساوی یک بر یک از پیش‌رو برداشت و بدین‌ترتیب مدال برنز مسابقات سال 2018 جام جهان‌پهلوان تختی را بر گردن آویخت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار