کد خبر: ۵۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 04 July 2015
مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان لنده شامگاه جمعه در مراسم یادواره شهدای فتح مهران و 15 شهید روستای ایدنک در شهرستان لنده با اشاره به جنبه‌های مختلف و استراتژیک عملیات کربلای یک گفت: فتح مهران نقطه‌ عطفی در تاریخ دفاع مقدس بوده است.
وی افزود: رشادت و دلیرمردی رزمندگان ایران اسلامی در عملیات کربلای یک بر کسی پوشیده نیست و آنچه باعث شد این عملیات غرور آفرین رقم بخورد «حفظ وحدت و همدلی» میان رزمندگان همراه با «ولایتمداری» بوده است.
 علی محمدی تصریح کرد: عملیات کربلای یک و فتح مهران تیر خلاص را بر یاوه‌گوئی‌های صدام و ایادی استکبار زد.
محمدی افزود: با توجه به اینکه شهر مهران از نقاط مرزی ایران و از اولین‌ شهرهای مورد هجوم رژیم بعث بوده و از آغاز جنگ تب و تاب‌های خاص خود را دیده بود و به اشغال رژیم بعث درآمده، تلاش شبانه‌روزی رزمندگان دلیر ایران اسلامی در عملیات کربلای یک به اوج خود رسید و مهران آزاد شد.
وی خاطرنشان ساخت: مهران جدای از فضای خاصی نظامی و استراتژیکی که داشت یک بمب تبلیغاتی وسیع در منطقه بود که امام خمینی (ره) در خصوص آزادسازی آن فرمود: «مهران را هم خدا آزاد کرد».
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لنده، شهدا را پرورش‌ یافته دامان پاک مادرانی دانست که از وجود خود برای اعتلای دین مبین اسلام گذشتند و گفت: امروز ما باید راه شهدا که همان اطلاعت از ولی امر مسلمین جهان یا ولایت فقیه در معنای واقعی کلمه است را ادامه دهیم.
محمدی افزود: اگر ما در مسیر ولایت حرکت نکنیم شفاعت شهدا را به دست نخواهیم آورد و باید بدانیم با پشتیبانی از ولایت فقیه است که مملکت و دین ما از هر گونه آسیبی مصون خواهد ماند.
وی یادآور شد: پیام شهدا، وصیت شهدا به ما بازماندگان دفاع مقدس و آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی این بوده که پشت به ولایت نکنیم و در راه ولایت بمانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار