نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: توطئه‌های دشمن با تبعیت محض از ولایت‌فقیه نقش برآب خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 04 July 2015
تابناک بوشهر: عبدالکریم جمیری صبح امروز در نشست با بسیجیان پیشکسوت ناحیه شهرستان بوشهر بیان داشت: اگر تقوا، خود نگهداری، هوشیاری و بیداری به‌عنوان مهم‌ترین وسیله برای تبعیت محض از ولایت وجود داشته باشد آن‌وقت ما مسیر را گم نمی‎کنیم و توطئه‎های دشمن نیز نقش بر آب خواهد شد.

جمیری از امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری به‌عنوان اشخاصی صاحب بصیرت یاد کرد و گفت: این نشان از خود نگهدار بودن و در مسیر خداوند حرکت کردن است که برای ما به‌عنوان کسانی که پیرو امام هستیم همین معنا باید موردتوجه باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان با اشاره به عوامل بصیرت اظهار کرد: مهم‌ترین عامل بصیرت، تقوا است که زمینه عنایات الهی را فراهم می‎کند و داشتن دانش و آگاهی به شرایط زمان، دشمن‎شناسی و شناسایی دوستان هم از عوامل بصیرت است اما همه این داشته‎ها در سایه تقوا تعالی پیدا می‎کند.

وی افزود: آنجایی که انسان از عنایات الهی بهره‎مند باشد و در مسیر خداوند گام برمی‎دارد هدایت‎های الهی در زمانی که خود شخص هم تصور آن را نمی‎کند، شامل حال انسان می‎شود و وقتی اراده در وجود انسان باشد که خود را از معاصی دورنگه دارد و مسیر خدا را طی کند آن‌وقت در رفتار و گفتار وی آثاری ظهور و بروز می‎کند که خود هم باور ندارد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقوا عامل اصلی رستگاری است، گفت: برای رسیدن به این مهم باید شرایطی را فراهم کرد و مراعات‎هایی را در همه ابعاد زندگی داشت.

وی با بیان اینکه ساده‎ترین کار روزه‎داری تشنگی و گرسنگی است، افزود: زبان، گوش، فکر و چشم باید نسبت به انجام فرمان‌ها الهی در اختیار ما باشد و کنترل آن را داشته باشیم و این معنای حقیقی تقوا یعنی خود نگهدار بودن است.

جمیری اضافه کرد: تقوا در نتیجه مراعات حدود الهی کسب می‎شود و برای انسان در مسیر رستگاری در زندگی اجتماعی و سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی می‎تواند نقش‎آفرین باشد و زمینه رستگاری را فراهم کند و پس از به دست آمدن تقوا، راه تشخیص حق از باطل، روشنایی از ظلمت و خوبی از بدی هم به دست می‎آید.

وی با بیان اینکه وجود تقوا انسان را از بدی مصون می‎دارد، گفت: وجود تقوا انسان را در مسیر زندگی در جاهایی که خود نمی‎داند و باور ندارد به نعمات الهی می‎رساند و تقوا عامل بسیار اساسی و تأثیرگذار در زندگی انسان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار