دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه گفت: ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی در دو مرحله از سوی حزب مؤتلفه اسلامی برای زلزله‌زدگان در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۵۷۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 26 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،محمد کرمی‌راد با بیان اینکه در پی وقوع زلزله غرب کشور اعضای دفاتر حزب مؤتلفه اسلامی در استان‌های کرمانشاه و ایلام به کمک مصدومان رفتند، اظهار داشت: حزب مؤتلفه اسلامی برای ساخت 120 واحد تخریبی زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کرده که تاکنون کارشکنی بنیاد مسکن مانع انجام این کار شده بود اما خوشبختانه این موضوع برطرف شد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه افزود: در تصمیمی که با اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه و شورای اصناف و بازاریان تهران گرفته شد، موضوع نیاز به مسکن دائمی زلزله‌زدگان در دستور کار قرار گرفت که پنج روستا با خسارت صددرصدی شناسایی شد و گزارشی از تعداد خانواده‌های محروم این منطقه به استاندار ارائه کردیم.

کرمی‌راد با اشاره به اینکه در ابتدای کار نیز با رئیس بازسازی منطقه زلزله‌زده بنیاد مسکن صحبت شد و وی قول همکاری داد، گفت: قرار شد 120 واحد مسکونی در این پنج روستا با نوع سازه ICF و نقشه مورد تأیید سپاه و نظام مهندسی کشور ساخته شود اما در منطقه زلزله‌زده موضوع ساخت منازل با سازه اسکلت فلزی مطرح شده که اجرای این واحدهای مسکونی را متوقف کرد که اکنون این اشکالات برطرف شد.

وی با بیان اینکه مجری طرح در منطقه کار نقشه‌برداری و گود برداری را انجام داده است و اکنون مجوز فعالیت پیمانکار برای شروع ساخت این واحدها از سوی بنیاد مسکن صادر نشده است، بیان کرد: ما در دو مرحله واحدهای 60 متری را با اخذ 15 میلیون تومان از اهالی و واحدهای 85 متری را تنها با دریافت 35 میلیون تومان با کلید تحویل روستاییان خواهیم داد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه در مورد دلایل عدم صدور مجوز ساخت با این شدت تأخیر گفت: مسئولان به ما می‌گویند اگر شما این واحدهای مسکونی را در پنج روستای مورد نظر خود بسازید، تکلیف بقیه روستاها چه می‌شود زیرا پس از اجرای این طرح مردم با دولتی‌ها قرارداد نمی‌بندند چراکه آن‌ها با 47 میلیون تومان یک واحد 85 متری را تا مرحله سفت کاری به مردم تحویل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه از فردای روز زلزله پیام مقام معظم رهبری برای حزب مؤتلفه اسلامی تکلیف شرعی به دنبال آورد، افزود: پس از زلزله فعالیت گسترده حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه در منطقه زلزله‌زده آغاز شد و در ساعات نخست پس از وقوع زلزله نان، کنسرو، خرما و غیره در بین مردم ساکن در مناطق زلزله‌زده توزیع شد.

کرمی‌راد با بیان اینکه کمکها به صورت سازمان‌یافته از سوی دفتر حزب مؤتلفه اسلامی در حال ارسال به مناطق است بیان کرد: تاکنون یک کامیون 10 تن شامل وسایل گرمایشی، چادر، پتو به منطقه ارسال شده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد وحدت از سوی ماموستا ملاقادر قادری برای توزیع کمک‌ها به صورت عادلانه بین مردم مناطق زلزله‌زده عنوان کرد: زمانی که از کردستان ایران و حلبچه عراق بیش از 1000 تخته پتو و 500 میلیون تومان پول جمع‌آوری شد امام جمعه پاوه این ستاد را به خاطر توزیع عادلانه امکانات بین اقشار اهل سنت، شیعه و اهل حق تشکیل داد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: در همان روزهای نخست زلزله بیش از 10 وانت و کامیونت محموله مواد غذایی و پوشاک به منطقه گوران، بان زرده ارسال و بیش از 50 کانکس بین مردم زلزله‌زده روستایی توزیع شد.

انتهای پیام /ح

به

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار