کد خبر: ۵۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 04 July 2015
رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن وکشاورزی استان البرز گفت: اعتماد به بخش خصوصی و توانمندسازی آن سرمایه کشور را به مسیر درستی هدایت می‌کند.
رحیم بنا مولایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، ضمن گرامیداشت روز صنعت و معدن، اظهار کرد: به جای صدور مجوز های جدید تولیدی و صنعتی بایستی برای ظرفیت خالی واحدها چاره اندیشی شود تا از رکود و تورم حاکم رهایی یابیم.
وی ارایه محصولات بی کیفیت  با قیمت بالا را از عوامل  ایجاد رکود در کشور عنوان کرد و افزود: تنها با رقابت سالم، مدیریت برند و درجه بندی محصولات می توانیم از رکود رهایی یابیم.
این مقام مسئول با اشاره به این نکته که اقتصاد باز به معنای رقابت سالم است نه سیاه بازی و ایجاد بازار سیاه، گفت: امروز اگر محصولاتمان را براساس میزان کیفیت درجه بندی کنیم، دیگر شاهد افزایش بی رویه قیمت‌ها نخواهیم بود.
بنا مولایی،یکی از دلایل مهم از دست دادن بازارهای جهانی را عرضه کالای بی‌کیفیت با قیمت پایین عنوان کرد و گفت: تاسیس  مجمع عالی صادرات برای کنترل محصولات و حل مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران  ضروری است.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرزخاطرنشان کرد: اکنون یک واحد صنعتی علاوه بر اینکه به عنوان تولید کننده مطرح است بعضا در امور مربوط به صادرات و فروشندگی نیز دخالت دارد.
رییس اتاق البرز ادامه داد: که این روش در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست به همین جهت تولید کننده به جای توجه به کیفیت ، اسیر سفته بازی ،چک بازی و گرفتاریهای روزمره می شود.
بنا مولایی، ایجاد رقابت سالم بین استانها در مسیر صادرات انواع کالا ومحصولات تولیدی و صنعتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: این مهم  زمانی محقق خواهد شد که درآمد حاصل از صادرات هر استانی در همان استان هزینه شود.
وی نگاه کارشناسی دولت را به نوع تولید در استان های کشور ضروری دانست و افزود: دولت باید با واگذاری امور به بخش خصوصی و تقویت بدنه کارشناسی خود سرمایه کشور را  به درستی هدایت کند.
این مقام مسئول اظهار کرد: به عنوان مثال در استانی که تولید محصول اشباع شده دیگر مجوز برای تولید آن نباید صادر شود و این نیازمند جامع بودن اطلاعات و آمار دقیق دولت در هدایت درست سرمایه در کشور است.
بنامولایی تصریح کرد: تا زمانی که سیاست آمایش سرزمین به طور کامل عملی نشود نمی توان انتظار داشت اقتصاد کشور در مسیر توسعه قرار گیرد.
وی در پایان گفت: اعتماد به بخش خصوصی و توانمندسازی آن بسیار مهم است و هرگونه واگذاری به غیراز بخش خصوصی درست نبوده و باید قبل از واگذاری‌ها توانمندسازی بخش خصوصی اتفاق می‌افتاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار