به دليل همزماني با انتخابي تيم ملي
ميزباني قم از پيكارهاي بين‌المللي 2018 كشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) به دليل همزماني اين مسابقات با انتخابي تيم ملي به تعويق افتاد.
کد خبر: ۵۷۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 01 March 2018

به گزارش تابناک قم، اداره کل ورزش و جوانان به همراه هیأت کشتی استان قم سابقه‌ای بیش از یک دهه در برگزاری یکی از جام‌های معتبر بین‌المللی رشته کشتی با عنوان جام یادگار امام (ره) را دارند، رقابت‌هایی که امسال نیز میزبانی آن به قم واگذار شده است.

فدراسیون کشتی امسال برای برگزاری چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان جام یادگار امام (ره) در روزهای 24 و 25 اسفندماه به میزبانی شهر مقدس قم و سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان این شهر برنامه‌ریزی کرده بود اما این مسابقات به تعویق افتاد.

مهمترین دلیل تعویق سه ماهه مسابقات بین‌المللی جام یادگار امام در سال 2018، درخواست برخی کشورهای متقاضی شرکت در این جام بود تا فدراسیون کشتی نیز زمان برگزاری این جام معتبر را به خرداد ماه سال 1397 به میزبانی هیأت کشتی و اداره کل ورزش و جوانان قم تغییر دهد.

این در حالی است که تعداد دیگری از کشورهای متقاضی حضور در چهارمین دوره مسابقات جام یادگار امام (ره) و کشتی‌گیران کشورمان آماده حضور در این رقبات‌ها بودند و حتی فدراسیون کشتی اسامی نفرات مجاز به حضور در این جام را نیز اوایل هفته جاری معرفی کرد.

اما با وجود اعلام آمادگی چند کشور برای حضور در ایران، تعداد زیادی از کشورها به فدراسیون کشتی کشورمان اعلام کرده‌اند به سبب همزمانی این مسابقات با رقابت‌های انتخابی خود امکان حضور در ایران و جام یادگار امام (ره) را ندارند تا فدراسیون کشتی نیز سه ماه این رقابت‌ها را به تعویق بیاندازد.

با توجه به اینکه رقابت‌های بین المللی جام یادگار امام (ره) یکی از تورنمنت‌های مهم و معتبر کشتی جهان به شمار می‌رود، فدراسیون کشتی با  درخواست این کشورها برای برگزاری این جام در فاصله برگزاری مسابقات قاره‌ای و جهانی موافقت کرد و این تغییر زمان به اتحادیه جهانی کشتی نیز اعلام شد تا قم در خرداد ماه سال 1397 میزبان رقابت‌های جام یادگار امام باشد، ضمن اینکه پیکارهای رشته آزاد این جام در اراک به انجام خواهد رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار