رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در مبحث پرداخت‌های تجمیعی استان قم ۴۲۲ میلیارد تومان در بخش صنعت، ۳۲ میلیارد تومان در بخش جهاد و در مجموع ۴۵۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سال جاری پرداخت کرده است.
کد خبر: ۵۷۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳ 04 March 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی اظهار داشت: باید در حل مشکلات زیست‌محیطی برخی واحدهای صنعتی و نظارت‌ها و انتظارات محیط‌زیست نوعی تعامل و هم‌افزایی ایجاد شود.

وی با اشاره به نرخ بالای آب‌بها محاسبه‌شده برای واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد افزود: نرخ بالای آب‌بها محاسبه‌شده در این دو شرکت ازجمله مهم‌ترین خواسته‌های واحدهای تولیدی بوده که با جلساتی که در این زمینه تشکیل‌شده راهکارهای دقیقی برای آن دیده‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: کلرزنی و میزان املاح موجود در آب ارائه‌شده به شهرک‌های صنعتی باید ازنظر قیمت و هزینه‌های تمام‌شده به‌درستی در قراردادهای منعقده تبیین و بیان شود.

سیجانی با اشاره به برخی از مهم‌ترین عوامل عدم استقبال از تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی استان خاطرنشان کرد: نرخ سود  18 درصد و تبصره 18 ازجمله عوامل مهم در عدم استقبال از تسهیلات بازسازی بوده است.

وی با نام بردن از دیگر عوامل مهم عدم استقبال از تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی عنوان کرد: عدم تخصیص ارز مبادله‌ای برای ماشین‌آلات صنعتی  و نوسانات نرخ ارز نیز از دیگر عوامل مهم در این زمینه بوده که ارائه این تسهیلات را با موانعی روبه‌رو کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تأکید کرد: از 135 واحد در نظر گرفته‌شده  برای ارائه تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی در قم 75 مورد ثبت‌نام به اعتباری بالغ‌بر 87 میلیارد تومان کارسازی شده که از این‌بین 48 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی‌شده است.

سیجانی تصریح کرد: 260 میلیارد تومان تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی در سال 96 در استان قم  پیش‌بینی‌شده بود که حجم استقبال از این تسهیلات چشمگیر نیست.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله بهره‌وری ادامه داد: جایگزینی ماشین‌آلات مدرن و افزایش بهره‌وری یکی از آیتم‌های مهم و اصلی در ارائه تسهیلات بازسازی و نوسازی‌های واحدهای صنعتی بوده که برای این منظور نیز باید واحدهای  مشکل‌دار شناسایی شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: تسهیلات بازسازی و نوسازی در حال حاضر در بخش صنعت و معدن ارائه می‌شود و در  بخش گردشگری استان در حال حاضر تسهیلاتی ارائه نمی‌شود.

سیجانی تأکید کرد: در سال 96، به 92 واحد صنعتی قم 164 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید رونق تولید پرداخت‌شده است همچنین در مجموع 266 واحد صنعتی  با اعتباری بیش از  381 میلیارد تومان به بانک معرفی‌شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در سال 96  به 81 واحد استان 146 میلیارد سرمایه در گردش و برای 10 واحد نیز 18 میلیارد تومان سرمایه ثابت پرداخت‌شده است همچنین به یک واحد تولیدی استان هم  192 میلیون تومان تسهیلات بازسازی و نوسازی پرداخت‌شده است.

وی ابراز کرد: بانک صنعت و معدن قم به‌عنوان رتبه نخست در بین تمام بانک‌های کشور در ارائه تسهیلات رونق تولید قرار گرفته است، بیش از 270 میلیارد تومان تسهیلات رونق در استان قم صرفاً توسط این بانک عامل اتفاق افتاده است.

سیجانی با اشاره به رتبه قم در ارائه تسهیلات رونق تولید در کشور گفت: قم در بخش صنعت رتبه سیزدهم، در بخش جهاد رتبه هجدهم و در مجموع نیز حائز رتبه شانزدهم  شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تأکید کرد: در مبحث پرداخت‌های تجمیعی استان قم 422 میلیارد تومان در بخش صنعت، 32 میلیارد تومان در بخش جهاد و درمجموع نیز 455 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سال جاری پرداخت کرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار