جلسه کارگروه ساماندهی گلزارها مطهر شهدای استان ایلام با حضور مشاور وزیر کشور، معاون استاندار در امور عمرانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام و معاونین ستادی در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱ 06 March 2018

 جلسه کارگروه ساماندهی گلزارها مطهر شهدای استان ایلام با حضور احمد کرمی معاون استاندار در امور عمرانی، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام و معاونین ستادی در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام برگزار شد.

به گزارش تابناک ایلام ؛غلام‌ رضا یاوند عباسی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در این جلسه اظهار کرد :گلزار شهدا یکی از موارد مهم قابل  توجه به میزان فرهنگ شهادت و آبروی هر  استان  است.

وی ادامه داد :روحی که گلزار شهدا به مخاطبان خود منتقل می کند باید متناسب با فرهنگ دینی ، ملی و برگرفته از حماسه عاشور و همچنین احیا کننده ی ارزش های حماسی باشد .

عباسی افزود :فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن موضوعی جدید نیست و ریشه‌ای عمیق و محکم در فرهنگ دینی و در باورهای ما دارد که می توان توسط همین گلزار شهدا آن را منتقل کرد .

وی با بیان اینکه استان ایلام شهر موزه ایثار و فداکاری است افزود :اگر بخواهیم با استفاده از هنر در حوزه ایثار و شهادت به  استانی بپردازیم   که بیشترنقاط آن در زمان جنگ درگیر بوده ،یک بخش آن گلزارشهدا است .

وی یادآور شد : هشت سال دفاع مقدس الگویی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی ایجاد کرد که تا همیشه ماندگار باقی خواهد ماند.

 ساماندهی گلزار شهدا نمونه‌ای بارز از مصادیق تکريم شهدا است


سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد ایلام حفظ و نگهداری گلزار مطهر و احداث یادمان برای مزار شهدا را وظیفه مهم مسئولان و مردم دانست و گفت:امروز ما هر چه داريم از  فرهنگ، ايثار و شهادت شهيدان است و ساماندهی گلزار شهدا نمونه‌ای بارز از مصادیق تکريم شهدامی باشد .


وی با اشاره به زیباسازی گلزار شهدای استان گفت: باید طرح‌های  اجرایی  در گلزار شهدا به‌صورت یک‌شکل و یکنواخت احداث شوند .


رستمیان با تأکید بر جایگاه استان ایلام در تقدیم شهدای گران‌قدر در طول جنگ تحمیلی و در جبهه مقاومت اسلامی افزود: همه مسئولان باید خدمت به شهدا را افتخار بدانند چراکه شهدا بندگان شایسته و صالح خدا هستند که از بین خیل عظیم جامعه خداوند آن‌ها را انتخاب کرده است.

وی  افزود: احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهیدان، جدیت در امور فرهنگی خانواده‌های شاهد، خوداتکایی و قانونمند کردن ارائه خدمات به آنان به‌منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه، باید محور فعالیت‌های دستگاه های مربوطه  باشد.

وی یادآور شد :امنیت و آرامش جامعه مرهون رشادت و مجاهدت های شهدا  است که در پرتو ایثار و از خود گذشتگی این عزیران جامعه در امنیت بسر می برد. /م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار