در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم مطرح شد
در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم بر ضرورت استفاده بیشتر از منابع بانکی استان در بخش تولید تاکید شد.
کد خبر: ۵۸۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷ 08 April 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم ظهر امروز با حضور مدیران استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

محمود سیجانی در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت اجرای طرح رونق تسهیلات در استان قم اظهار کرد: رتبه استان قم در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در بخش صنعت در سال 96، رتبه 11 است، رتبه استان قم در مجموع در بخش‌های مختلف این طرح 15 است. در مجموع 633 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به واحدهای تولیدی قم به صورت مستقیم و در قالب طرح رونق تولید پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در سال گذشته 178 مورد تسهیلات به میزان 302 میلیارد به صورت مستقیم پرداخت شد، رتبه استان قم در این زمینه 13 بود.

مهرداد غضنفری در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت منابع بانکی استان قم اظهار کرد: این استان 13 هزار میلیارد تومان منابع بانکی دارد، اما مصارف آن هشت هزار و 500 میلیارد تومان است.منابع بانکی قم بیشتر از بسیاری از استان‌ها است، ولی مصارف بانکی در این استان کمتر از استان‌های دیگر است، باید حداقل 80 درصد منابع بانکی قم در خود این استان هزینه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه متوازن در استان قم هستیم، بخش کمی از منابع بانکی استان در بخش تولید هزینه می‌شود و بسیاری از این منابع در جایی هزینه شده است که نفعی برای قم ندارد، باید منابع بانکی در مسیر تحقق شعار سال هزینه شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار