لابی صهیونیستی نزدیک به دمکرات های آمریکا به دونالد ترامپ درباره خروج از برجام هشدار داد و از همه افراد ذی نفوذ خواست پیش از آنکه تصمیمی نابجا، نتایج وخیمی داشته باشد، رئیس جمهوری این کشور را برای ماندن در برجام قانع کنند.
کد خبر: ۵۹۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ 28 April 2018

به گزارش تابناک : همزمان با تلاش سران اروپا برای باقی ماندن آمریکا در برجام، گروه جی استریت، لابی صهیونیستی نزدیک به دمکرات های آمریکا از نامه 26 مقام ارشد پیشین ارتش و نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی که آمریکا را به ماندن در برجام ترغیب کرده اند، استقبال و اعلام کرد آنچه در این نامه 'بسیار مهم'، قابل توجه است، اعلام کارآمدی برجام و تاثیر منفی خروج احتمالی آمریکا است.
در بخشی از نامه مقام های امنیتی و نظامی پیشین رژیم صهیونیستی آمده است که اجماع جهانی بر این است که توافق هسته ای ایران کارآمد بوده و در صورتی که واشنگتن در برجام باقی بماند، می تواند همراه با دیگر کشورهای امضا کننده این توافق، در مورد سیاست خارجی ایران در خاورمیانه نیز اقدام های دیپلماتیک بیشتری انجام دهد.
واشنگتن طی روزهای گذشته شاهد سفر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بود، سران این دو کشور در این سفر از رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا از خروج از برجام خودداری کرده و اشاره کردند که کشورهایشان پایبند بر این توافق می مانند.
امانوئل مکرون در صحن علنی کنگره آمریکا تاکید کرده است که کشورش به دعوت ایالات متحده به مذاکرات برجام پیوست و اکنون که آن را امضاء کرده و از آن خارج نخواهد شد. 
گروه جی استریت تصریح کرد: ما از اعضای کنگره آمریکا و دیگر افراد ذی نفوذ می خواهیم تا با جدی گرفتن این توصیه ها، پیش از آنکه تصمیمی نابجا که می تواند نتایج وخیمی برای ما و خاورمیانه به بار آورد، تمام توان خود را صرف قانع کردن ترامپ برای باقی ماندن در برجام کنند.
سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز به تازگی در کنفرانس سالانه گروه جی استریت با دفاع از برجام گفت این توافق کار آمد بوده و خروج آمریکا موجب انزوایش در جهان خواهد شد.
گروه (جی استریت) که در سال 2008 (1387) تاسیس شد، تمایلات چپ گرایانه دارد و مخالف سرسخت سیاست های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می باشد،یکی از خواسته های این گروه حل بحران فلسطین با تشکیل دولت فلسطینی در کنار رژیم صهیونیستی است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار