صالحی استاندار خراسان شمالی ؛
استاندار خراسان شمالی گفت:هدف های تعیین شده در طرح جامع شهری وقتی محقق می شود که شهرداری ها توسط شوراهای شهری توانمند شوند.
کد خبر: ۵۹۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ 29 April 2018

به گزارشتابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در همایش شوراهای اسلامی شهرهای استان اظهار داشت:به هر میزان که بتوان در مباحث طرح های جامع شهری از سرمایه گذاران نیز بهره برد، به همان نسبت نیز به نتیجه گیری های مطلوبی خواهیم رسید.
وی استان توسعه یافته را استانی دانست که در تمامی بخش های آن شاهد رشد و توسعه باشیم و ادامه داد:باید در کنار مدیریت محلی و اجرای قوانین مصوب، به دنبال پیشبرد امور خود باشیم.
صالحی مدیریت محلی و ملی را در کنار یکدیگر عامل موفقیت در مباحث شهری دانست و خاطرنشان کرد:مدیریت ملی در سیاستگذاری و مدیریت محلی در سطح شهرهای استان می تواند به اهداف تعیین شده خود دست یابد.
وی در بخش دیگر سخنان خود در حالی که مشورت کردن مسئولان را کاری مهم تلقی کرد، تصریح کرد:در شوراها تصمیم گیری بر عهده یک جمع وگروه است بنابراین تمام مصوبات شوراها باید لازم الاجرا باشد.
صالحی افزود:با توجه به اینکه سال حمایت از کالای ایرانی است، باید در بخش های مختلف ، شوراهای اسلامی با فرهنگ سازی بتوانند از تولید داخلی قابل رقابت با اجناس خارجی با تاکید بر افزایش درآمد سرانه مردم در راستای اقتصاد شهری حمایت کنند. وی در ادامه اظهار داشت:عملیاتی کردن اقتصاد شهری می تواند منجر به افزایش سطح درآمد شود.
استاندار خراسان شمالی گفت:یکی دیگر از برنامه های ما در افزایش سطح درآمد مردم، تبدیل گردشگری عبوری به مقصدی است و برای تحقق این مهم با کمک شوراها وشهرداری ها برای هر نقطه استان و حتی خود مرکز استان برند سازی مناسب انجام شود.
صالحی خاطرنشان کرد:باید توانمندی های استان از جمله تهیه غذاهای محلی، موسیقی مقامی، صنایع دستی را تبدیل به برند کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز با بیان این که رشد و توسعه عمرانی جزو وظایف ما و همه دولت هاست، اظهار داشت: خدماتی مانند راه، آب، بهداشت، فضای فرهنگی و آموزشی در یک جامعه شهری مورد نیاز است و باید برای رفع نیازهای آنی و آتی مردم آماده شود.
محمدحسین علی نیا افزود: همه باید به نوعی در رشد و توسعه استان نقش ایفا کنند اما تمام این ها باید مبتنی بر اصول و ارزش هایی باشد که به آن پایبند باشیم و در خود ایجاد کنیم.
وی با بیان این که هنوز در قدم های نخست توسعه قرار داریم ، بیان کرد:شوراها حلقه واسط بین مردم و حاکمیت هستند که می توانند نقش مهمی را در توسعه و ایجاد زیر ساخت ها ایفا کنند.
علی نیا ارزشمند ترین سرمایه یک جامعه را اعتماد مردم دانست و افزود:اگر اعتماد مردم به نظام و حاکمیت خدشه دار شود با هیچ چیزی قابل تغییر و جبران نیست بنابراین باید در تصمیم گیری های خود به گونه ای عمل کنیم که منافع مردم را درنظر بگیریم.
وی در بخش دیگر سخنان خود خواستار ارزیابی عملکرد و آسیب شناسی نقاط ضعف شوراها شد و افزود: با توجه به این که در آستانه بیست سالگی تاسیس شوراها هستیم، این ارزیابی عملکرد می تواند به پیشبرد اهداف ما کمک کند.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری نیز در این همایش با بیان این که شوراهای اسلامی شهرها باید به عنوان بازوی نظارتی بر طرح های عمرانی نظارت کنند، افزود: شورای اسلامی شهر به عنوان کارآمدترین اتاق فکر در حوزه مدیریت، اولین حلقه اتصال حاکمیت مردم بر امور خودشان و بارزترین جنبه مشارکت مردم در نظام مدیریتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
علی اصغر شاکری مطلق اظهار داشت:میانگین سنی اعضای شوراها 42 سال است و این نشان دهنده اعتماد مردم خراسان شمالی به نسل جوان است.
وی گفت: باید ضمن آموزش های لازم در قالب دوره حضوری و غیر حضوری برای شوراهای اسلامی برنامه هایی مانند سفرهای آموزشی در داخل استان، بازدید از استان ها، شوراها و شهرداری های موفق در کشور را داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار