رئیس جهاد کشاورزی فاروج استان خراسان شمالی گفت: سرما و بارش های اخیر، 487 میلیارد ریال به باغ های این شهرستان خسارت زد که بیشترین آن مربوط به بخش مرکزی بوده است.
کد خبر: ۵۹۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 30 April 2018

احمد کنعانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع خسارت وارد شده، 367 میلیارد و 130 میلیون ریال مربوط به به بخش مرکزی و مابقی مربوط به بخش خبوشان بوده است.
وی سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی آبی شهرستان را 17 هزار و 809 هکتار عنوان و اظهار کرد: در سطح 20 هزار و 275 هکتار نیز محصولات زراعی و باغی دیم کشت شده است.
وی افزود: تولیدات سالانه محصولات زراعی شهرستان 132هزار و 244 تن، تولیدات باغی 65 هزار و 474 تن و تولیدات دامی 17 هزارو 280 تن است که هرساله با توجه به شرایط جوی، بارندگی ها و.. این میزان دچار کاهش یا افزایش می شود.
کنعانی به کاهش 50 درصدی میزان بارندگی ها نسبت به دوره آماری بلندمدت در شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به بروز خشکسالی و کاهش بارش باران طرح های مختلفی از جمله استفاده از شیوه های نوین آبیاری در سطح پنج هزار و 200 هکتار از مزارع و باغ های شهرستان اجرا شده است.
کنعانی اظهار کرد: از 60 هزار هکتار زمین های قابل کشت شهرستان 10 هزار هکتار زیر کشت محصولات آبی است.
وی استفاده از محصولات کم آب طلب را از دیگر برنامه ها با توجه به بروز خشکسالی در استان عنوان کرد و افزود: گل محمدی یکی از این محصولات است که در شهرستان فاروج با 50 هکتار بیشترین سطح زیر کشت در استان را دارد.
وی گفت: کشت آزمایشی پسته نیز در سطح 55 هکتار در شهرستان آغاز شده که اگر باردهی خوبی داشته باشد این طرح نیز در اراضی کشاورزی گسترش
می یابد.
شهرستان 50 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.
استان 28 هزار کیلومتر مربعی خراسان شالی در زمره سه استان اول از لحاظ خشکسالی شدید تا بسیار شدید قرار گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار