از آنجاییکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشان داده است نسبت به رفتارها و عملکرد مدیران ، حساسیت ویژه ای دارد ، توجه به عملکرد و رفتار مسئولان استانی در برهه ی کنونی نسبت به فرودگاه یاسوج ، ضروری به نظر می رسد.
کد خبر: ۵۹۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 01 May 2018
لحظاتی پیش یک هواپیمای جت در فرودگاه یاسوج به زمین نشست تا اولین عملیات فرود هواپیما بعد از حادثه دلخراش دنا در این فرودگاه صورت گرفته باشد.
اولین فرود در فرودگاه یاسوج پس از حادثه دنا

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نخستین پرواز آزمایشی فرودگاه یاسوج امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت 97 پس از گذشت 73 روز از سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر 72 این بار با هواپیمای جت امبرائر 145 انجام شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این هواپیما وابسته به شرکت آتا(ata) و 50 نفر نیز ظرفیت مسافر دارد.
عزیز فیلی گفت: این هواپیما از نوع جت دارای سرعت بالا ، عمرمناسب و ساخت مشترک کشورهای کانادا و برزیل از نوع امبرائر 145 است.
وی اظهار اشت: با توجه به هماهنگی های انجام شده در هفته به طور موقت چهار پرواز توسط این هواپیما صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: از هفته آینده پروازهای فرودگاه یاسوج با همین شرکت آتا بطور رسمی از سر گرفته خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با شرکت های هواپیمایی دیگر از جمله آسمان و ماهان نیز توافقاتی انجام شده است.
وی با اشاره به تغییر مسیر پروازی فرودگاه یاسوج گفت: هماهنگی ها و مقدمات لازم در این زمینه با شرکت فرودگاه های کشور و وزارت راه و شهرسازی نیز انجام شده و پیشنهادات اولیه ارسال شده است.
از زمان سقوط هواپیمای ای تی ار 72 در تاریخ 29 بهمن سال گذشته تاکنون پروزای در فرودگاه یاسوج انجام نگرفته بود.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه سال 1396 در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.
این هواپیما هر روز 2 پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد که در هر نوبت به طور میانگین 50 تا 60 مسافر را جا به جا می‌کرد.

لزوم پاسخگویی مسئولان به یک سوال مهم!

 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نظر می رسد پس از حادثه دنا و با توجه به برخی شایعات در خصوص امنیت پروازهای یاسوج خصوصا پس از وقوع این حادثه ، اکنون مهمترین موضوع برای مسئولان فائق آمدن بر چنین شائبه ای است که لازم است خود مسئولان این شائبه را برطرف کنند.

در حالی که همه از راه اندازی پروازهای فرودگاه یاسوج خوشحال هستند اما یک سوال اساسی مطرح است که پاسخ آن هم در دست مسئولان است. " آیا مسئولان حاضرند از این به بعد مبدا و مقصد پروازهای خود خصوصا در زمان ماموریت ها را از فرودگاه یاسوج انجام دهندیا نه؟

آنچه که در شرایط کنونی برای عادی نشان دادن شرایط فرودگاه یاسوج لازم است همکاری خود مسئولان است که بسیار مهم و تعیین کننده است. مطمئنا انعکاس رسانه ای حضور مسئولان در هواپیماهایی با مبدا و مقصد پروازی یاسوج خیلی زود اعتماد را به این فرودگاه و پروازهایش باز می گرداند.

یک پیشنهاد به استاندار 

از آن جایی که مهمترین نکته در زمان فعلی شروع به کار فرودگاه یاسوج موضوع چگونگی رفتار مدیران استانی با پروازهای فرودگاه یاسوج است ، به استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد می شود ، پروازهای ماموریتی مدیران استان را برای فرودگاه یاسوج اجباری نماید و اعلام شود که اولا هیچگونه ماموریتی برای مدیران تایید نمی شود مگر اینکه با پرواز یاسوج صورت گیرد ، یا اینکه اگر با پرواز یاسوج حاضر به پرواز نشدند باید با خودرو ماموریت انجام گیرد و یا اینکه اگر این دو موضوع را نپذیرفتند باید پرواز های خود از فرودگاه های دیگر مانند شیراز یا اصفهان را با هزینه شخصی انجام دهند.

از آنجاییکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشان داده است نسبت به رفتارها و عملکرد مدیران ، حساسیت ویژه ای دارد ، توجه به عملکرد و رفتار مسئولان استانی در برهه ی کنونی نسبت به فرودگاه یاسوج ، ضروری به نظر می رسد.

لازم به توضیح صبح امروز ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی دیگر از مسئولان اولین پرواز را با این هواپیما برای دقایقی بر فراز شهر یاسوج و اطراف انجام دادند .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
زوده برادر دلشان نمی خوان خودکشی گنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
برای مشهد مقدس هم بایستی پرواز بگذارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار