بامداد امروز مردی ۵۰ ساله دچار ایست قلبی شد، اما ...
کد خبر: ۶۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷ 11 July 2015

امداد امروز پیکر بی‌جان مردی ۵۰ ساله توسط خانواده‌اش به درمانگاه طالقان منتقل شد. وی که هیچ سابقه‌ای از بیماری قلبی نداشت به ناگهان دچاردرد قلبی شده وازحال رفته بود. پزشک درمانگاه به محض تشخیص ایست قلبی تنفسی برای بیمار عملیات احیا را شروع کرده و سپس موضوع به  پایگاه اورژانس اطلاع رسانی شد که باکمک وتلاش این گروه نشانه‌های حیات به این مرد بازگشت وتپش قلب از سرگرفته شد.
عملیات انتقال این بیمار به مراکز درمانی به سرعت توسط بالگرد اورژاس هوایی استانهای قزوین و البرز انجام شد و بیمار درحالت بیهوشی و تنفس بادستگاه ونتیلاتور وتحت مراقبت‌های حرفه‌ای توسط اورژانس هوایی منتقل و تحویل بیمارستان البرز کرج شد.
شایان ذکر است دسترسی سریع این گونه بیماران به مراکز درمانی مجهز از اقصی نقاط از نیازهایی بودکه با راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی درطرح تحول نظام سلامت از مردادماه سال ۹۳ برطرف شده است.
پس از این انتقال پرسنل خستگی ناپذیر اورژانس هوایی به کمک جوان نظرآبادی شتافت و این پسر ۱۷ساله که در روستای ابراهیم بیگ نظرآباد باموتور زمین خورده و سرش به شدت دچارآسیب شده بود که بیمارستان نظرآباد به علت نبود امکانات و تخصص پزشکان درخواست جابجایی سریع و تحت مراقبت برای او به بیمارستان مدنی کرده بود. این جابجایی به صورت زمینی با توجه به ترافیک زمانبر است و توسط اورژانس هوایی صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار