مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در خصوص آمار سال گذشته که بر ایجاد ۵۳ هزار شغل در استان تاکید داشت گفت: این آمار کاملا درست بوده و خدشه‌ای به آن وارد نیست.
کد خبر: ۶۰۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 16 May 2018

به گزارش تابناک : اسماعیل خلیلی در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان البرز که امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در استانداری برگزار شد، گفت: جمعیت فعال در استان البرز به ۸۳۰ هزار نفر می‌رسد بنابراین برای یک درصد کاهش نرخ بیکاری به ایجاد 8300 شغل نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال سال گذشته در ابتدا ۳۳ هزار شغل بود افزود: اما پس از فرمایش استاندار این رقم به ۴۵ هزار تعهد افزایش یافت و در نهایت با تلاش‌های انجام شده در نهایت ۵۳ هزار شغل در استان ایجاد شد.

خلیلی خاطرنشان کرد: در حالی که باید شاهد تشویق این فعالیت‌ها باشیم به جای قدردانی، ذهن مردم را مشغول می‌کنند که این آمار از کجا آمده است. ما دیده‌ایم که آدم‌ها را به خاطر کم کاری مواخذه کنند اما ندیده‌ایم کسی را به خاطر کار کردن مواخذه کنند بنابراین رسانه‌ها نباید این آمار را خدشه‌دار کنند.

وی بیان کرد: ما در سال گذشته بالغ بر ۲۳ هزار شغل رسمی ثبت شده سامانه تامین اجتماعی داشتیم، علاوه بر این با توجه به اینکه ۵۴ درصد از اشتغال استان در بخش خدمات بوده و غیر رسمی است بنابراین ۵۳ هزار شغل ایجاد شده، کاملا درست است و خدشه‌ای به آن وارد نیست.

خلیلی از وجود 5000 بیکار در روستاهای استان خبر داد و گفت: ۱۵۷ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی اختصاص داده شده و تاکنون برای ۴۵۴ طرح ثبت نام انجام شده است.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار