استاندار محترم ،معاونین ایشان ونمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع اهتمام داشته باشند ؛وقتی مدیری انتخاب می شود باید از اختیارات لازم برای اعمال مدیریت برخوردار باشند واز مداخله در امورات مدیریتی ایشان وسیاستگذاری ها درون دستگاهی نظیر تعیین مدیران بخش ها ومعاونین همکار خود پرهیز نمایند.
کد خبر: ۶۱۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 28 May 2018

تابناک ایلام علی اصغر اسدی::یکی از موضوعات مناقشه برانگیز در دستگاههای اجرایی استان ایلام ،تعیین مدیران ومعاونین  از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی وهمچنین دخالت بی حد وحصر در امور داخلی مدیران دستگاهها از طریق تحمیل مهره های بیرونی برای نشاندن بر مصادر مدیریتی درون سازمانی  از سوی مدیران ارشد استان است.

در جایی مسایل سیاسی وحزبی وتغییر دولتها شرایطی را رقم می زند که درراستای یکسان سازی بدنه دولت از صدر تا ذیل ،مدیران غیر همفکر و ناکارآمد از بدنه دولت خارج وبه مدیران توانمند وهمفکر میدان داده می شود ،از این منظر به لحاظ اینکه این موضوع در بسیاری از مکاتب سیاسی رایج در جهان سیاست پذیرفته شده است حرجی نیست.

اما اینکه یک نماینده مجلس بخش اعظمی از کار و وظیفه تعریف شده خود را رها نموده وصرفا درراستای محقق نمودن وعده های دوران تبلیغات انتخابات بخواهد ،اختیار تمام امور مدیریتی وعزل ونصب ها از رایی مدیریت دستگاه تا مدیران داخلی و معاونتها را عهده دار شود اصلا کار درستی نبوده ودر مسیر صلاح وخیر مردم وحکومت نیست.

هر چند در تقسیم وظایف و ساختارهای مدیریتی اینچنین تعریف شده است که نماینده   عالی دولت می تواند با رایزنی با نمایندگان وهمفکری با آنان درراستای تعیین مدیران ارشد دستگاههای اجرایی مبادرت نماید ،اما حتی دراین بخش هم به این موضوع کمترین اشاره ای نشده که استاندار ،معاون استاندار در تمام امورات درونی دستگاه دخالت نموده وبا سلب استقلال مدیران دستانشان را برای انتخاب همکاران ومدیران بخش ها ببندند.

اگر در جایی فردی مورد اعتماد مدیران ارشد ونمایندگان ،بعنوان مدیر دستگاهی انتخاب ومنصوب شد ،باید زمینه استقلال اجرایی ومدیریتی و سیاستگذاری وی نیز فراهم شود . اگر بنا باشد در این مقوله مدیران ارشد و نمایندگان پس از نصب مدیر دستگاهی  ،در ریزترین مسایل مدیریتی دستگاه نظیر ؛انتخاب معاونین یا مدیران بخش ها مداخله نموده ودر صدد تحمیل افراد خاص به وی برآیند، پس تکلیف پاسخگویی مدیر دستگاه و استقلال عمل او چگونه خواهد بود؟!

هر چند تا کنون در طول مدت انتصاب جناب آقای نوذری به عنوان معاون سیاسی استانداری ایلام خبری مبنی بر مداخله ویا اعمال فشار ایشان به مدیران دستگاهها برای تعیین ویا جابجایی مدیران بخش های داخلی منتشر نشده است، اما شنیده ها حاکیست اولین نشانه ها از فشار ایشان به ریاست یکی از دانشگاه های  ایلام جهت معرفی فرد خاصی بعنوان معاون این دانشگاه ظهور وبروز نموده است.امیدواریم با توجه به مشی وسیاست کاری معاون سیاسی استاندار این خبر از اساس صحت نداشته باشد.

استاندار محترم ،معاونین ایشان ونمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع اهتمام داشته باشند ؛وقتی مدیری انتخاب می شود باید از اختیارات لازم برای اعمال مدیریت برخوردار باشند و از مداخله در امورات مدیریتی ایشان وسیاستگذاری های درون دستگاهی نظیر تعیین مدیران بخش ها ومعاونین همکار خود پرهیز نمایند.

بدیهی است چنانچه مدیر دستگاهی با عدول از شرح وظایف قانونی و با سیاستگذاری نادرست زمینه حذف شایستگان را فراهم و پارامترهای قوی و طایفه ای را جایگزین شایسته سالاری نمایند ،آنوقت استاندار ونمایندگان حق دارند بصورت جد به موضوع ورود نموده ومانع از تحقق این امر شوند ،اما اینکه این عزیزان بخواهند در تمامی عزل ونصب ها دستگاه در راستای مسایل خاص نظیر سفارش اطرافیان دخالت نمایند، نه تنها به استقلال مدیران لطمه وارد می کنند بلکه بدلیل تعدد آقا بالاسرها ،پاسخگویی مدیرمربوطه  به دستگاه خاص را با چالش مواجهه خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند مهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
باسلام وعرض ادب خدمت تمام کسانی که نظربنده رو میخونن!
برا انتخاب هرمدیری یا رئیسی حتما باید بااستانداراون استان هماهنگی لازم بعمل آید ام متاسفانه یک شخص ایلامی ک درمرکز ریاست ی مرکز نظارتی در سطح کشور رو دارد یک نفر ایلامی ک مقیم مرکز هست و زن وبچه های آن در گردوخاک ایلام نفس نمیکشن و محرومیت ایلام رو حس نمیکنن با فشار برآن وزیر مربوطه یکی از دوستان خود را بعنوان ریاست دانشگاه ....می نشانند ک هیچ بویی از عدالت وجود ندارد و تمام کارها با فشار ونفوذ انجام میگیرد وکاشکی اون ایلامی عزیز بتوانددر اوردن بودجه هم چنین کمک هایی بنمایند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار