رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری بحث تامین آب در فصول گرم سال را یک مساله مهم دانست و گفت: یکی از راهکار‌های تامین آب مدیریت مصرف آب است.
کد خبر: ۶۱۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 28 May 2018

به گزارش تابناک شهرکرد- ایران هم‌اکنون در حال تجربه مشکلات جدی آب است. خشکسالی‌های مکرر توأم با برداشت بیش از حد از آب‌های سطحی و زیرزمینی وضعیت آب کشور را به حد بحرانی رسانده است.

از نشانه‌‌های این وضعیت خشک شدن دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، تالاب‌ها، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین، کاهش کیفیت آب، فرسایش خاک، بیابان‌زایی و طوفان‌های گرد و غبار را می‌توان نام برد.

با توجه به فرا‌رسیدن فصول گرم سال برای گذراندن این بحران جدی باید تمهیدات ویژه‌ای اندیشید.

با توجه به این موضوع مهم گفت‌و‌گویی با رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری راجع به مدیریت مصرف آب در فصول گرم سال انجام شده است.

تورج احمدپور امروز با اشاره به اینکه جامعه با بحران بی‌آبی روبه‌رو است، بحث تامین آب در فصول گرم سال را یک مساله مهم دانست و اظهار کرد: یکی از راهکار‌های تامین آب مدیریت مصرف آب است.

وی عنوان کرد: برای عملی شدن بحث مدیریت مصرف آب برنامه‌هایی اجرا شده و بخشی نیز در دست اجراست.

رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در طول سال جلسات دانش‌آموزی برای آموزش مصرف صحیح آب در مدارس برگزار شده است.

احمدپور با بیان اینکه تعویض کنتور‌های خراب و انشعابات پر مصرف در دست اجراست، ادامه داد: با توزیع و نصب لوازم کاهنده آب در مدارس و کانون‌های پر جمعیت در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در جامعه یکی دیگر از راهکار‌های مدیریت مصرف آب است، گفت: نشست‌هایی با ائمه جماعات و اصحاب رسانه برگزار شده است تا با تبلیغات مؤثر فرهنگ‌سازی مصرف صحیح آب را در جامعه نهادینه کنند.

لازم به ذکر است، رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری پیش از این نیز مدیریت صحیح مصرف آب را برای پیشگیری از جیره‌بندی ضروری دانست.

همچنین معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش بارش‌ها اظهار کرد: میانگین بارش‌های سال زراعی جاری از مدت مشابه سال گذشته 42 درصد و نسبت به میانگین سالیانه 46 درصد کاهش داشته است.

با توجه به شرایط بحرانی موجود حداقل برای آینده نزدیک روزهای خوبی پیش‌بینی نمی‌شود و لذا ضروری است که علاوه بر تصمیماتی که در سطح کلان برای مدیریت مصرف آب اتخاذ می‌شود مردم به این مهم توجه داشته باشند و سبک زندگی خود را با الگوی مصرف صحیح آب منطبق کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار