مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه یکی از برنامه‌های این اداره کل در سال جدید را توجه به فرهنگ بومی محلی و آشنایی هرچه بیشتر کودکانبا این فرهنگ اعلام کرد.
کد خبر: ۶۱۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 30 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،مهناز فتاحی افزود: به ابتکار کانون پرورش فکری استان، کودکان کرمانشاهی در مرکز شماره ۱۰ (خانه جلیلی)، با آداب و رسوم و سنترایج در میان خانواده‌های قدیم کرمانشاه آشنا می‌شوند.

او گفت: این مرکز که به خانه جلیلی معروف است، با آماده سازی و قرارگیری طرح‌های مناسب هنری، به خانه موزه تبدیل می‌شود تا کودکان و نوجوانان بتوانند در آن با گوشه‌هایمختلف زندگی خانواده‌های کرمانشاهی در روزگار قدیم آشنایی پیدا کنند.

وی اظهار داشت: با خریداری خانه جلیلی از سوی کانون پرورش فکری کرمانشاه از سال‌ها قبل، این محل پس از بازسازی به صورت مرکز کانون پرورش فکری در حال خدمترسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان منطقه است.

فتاحی همچنین گفت: به پیشنهاد اعضای شورای فرهنگی اداره کل کانون استان و با توجه به فضای مناسب تاریخی خانه جلیلی، به زودی این مکان علاوه بر اینکه به صورت مرکز کانون

در خدمت کودکان خواهد بود، بخشی از آن نیز با تغییرات هنری و اضافه کردن نماد‌ها و اشیا تاریخی به صورت خانه موزه پذیرای کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها و حتی توریست‌هایایرانی و خارجی خواهد بود.

وی افزود: در این خانه موزه، ضمن طراحی بافت قدیم مشاغل استان کرمانشاه، به معرفی آداب و سنن قدیمی در میان خانواده‌های کرمانشاهی نیز پرداخته خواهد شد.

او معرفی فرهنگ، ادبیات، مشاهیر، ابنیه‌های تاریخی و فرهنگی را از برنامه‌های اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه برای آشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخ کهن این استانذکر کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۲۱ درصد از این جمعیت زیر ۱۵ سال سن دارند.

اکنون حدود ۴۰ هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه زیرپوشش برنامه‌های کانون پرورش فکری هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار