مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام خبر داد؛
مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام از آغاز طرح استعلام و مفاصا حساب مالیات پزشکان به صورت الکترونیکی و آنلاین به منظور پیشگیری از جرایم مالیاتی خبر داد.
کد خبر: ۶۱۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸ 15 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  رضا امیدی در جلسه هم اندیشی مدیران مالیاتی و اعضای سازمان نظام پزشکی استان ایلام با اعلام این مطلب اظهار داشت: تلاش ما حل مشکلات و تأمین رضایت اقشار مختلف مؤدیان مالیاتی از جمله پزشکان به عنوان متولیان سلامت مردم و در عین حال رعایت حقوق دولت و اجرای عدالت در صدور مالیات است.

وی با اعلام اینکه مأموران مالیاتی تلاش می کنند شرایط مختلف کاری پزشکان و کارکردهای واقعی آنان را در نظر بگیرند، از آغاز طرح استعلام و مفاصا حساب مالیات پزشکان به صورت الکترونیکی و آنلاین به منظور پیشگیری از جرایم مالیاتی خبر داد.

وی  افزود : برای پزشکان تسهیلات و معافیت های مختلفی از جمله بخشودگی جرایم مالیاتی با درصد بالا، عدم اعمال ضرایب درمانگاهی و اعمال نرخ صفر در مورد بیمه های تکمیلی و بیمه های درمانی جانبازان فراهم و اجرا شده است.

امیدی به  جریمه کتمان درآمد غیرقابل بخشش  اشاره کرد ، تصریح کرد: مغایرت اعلام بیمه ها و عملکرد پزشکان، نوعی کتمان درآمد محسوب می شود که پزشکان بایستی در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.

مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام یادآور شد: آن دسته از مؤدیان مالیاتی که میزان فروش کالا و خدمات آنان تا 240 میلیون تومان در سال می باشد، میزان مالیات عملکرد سال 1396 آنان با 5 درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی شده 1395، به صورت مقطوع تعیین می شود.

وی افزود: این گروه از مؤدیان بایستی حداکثر تا پایان خردادماه از طریق سامانه www.tax.gov.ir نسبت به ارسال فرم مربوطه و پرداخت مالیات متعلقه اقدام نمایند و نیازی به ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد 1396 نخواهند داشت.

همچنین رئیس و اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی استان ایلام در این جلسه مواردی از قبیل: بالا بودن میزان مالیات پزشکان استان نسبت به سایر استانها، در نظر گرفتن شرایط استان ایلام برای اعمال مالیات، پایین بودن تعرفه های پزشکی در مقایسه با سال گذشته و نسبت به استانهای برخورداراست .

 

تأخیر در پرداخت بیمه های مکمل، درخواست اعمال معافیت های مالیاتی بیمارستانهای خصوصی در مناطق کمتر توسعه یافته، محاسبه مالیات بر مبنای درآمد واقعی و رسیدگی کارشناسانه به پرونده های مالیاتی پزشکان، محاسبه مالیات داروخانه ها بر اساس سود واقعی و نه سود اسمی(اینکه بسیاری از داروها از جمله اکثر داروهای خارجی با سود زیر 4 درصد و داروهای بیماران خاص، شیر خشک ها و مکمل ها با سود زیر 10 درصد به فروش می رسند) را مطرح کردند.

گفتنی است این جلسه چهارشنبه 23 خرداد ماه با هدف تسهیل و تعیین تکلیف مالیات عملکرد 1396 و حل و فصل و بررسی مالیات جامعه پزشکی در محل اداره کل امور مالیاتی استان با حضور آقایان و خانمها دکتر عباداله فلاحی متخصص گوش، حلق و بینی و رئیس نظام پزشکی استان ایلام، آناهیتا جلیلیان نماینده متخصصان زنان و زایمان، یوسف محسن زاده متخصص قلب و عروق، احسان دارابی متخصص دندانپزشکی، حسین سلمانی پور به نمایندگی از مراکز سونوگرافی و رادیولوژی، صالح عزیزیان متخصص پاتولوژی، جواد پیرانی متخصص جراحی عمومی، فتح اله یزدانی فر داروساز، آرش رحمتیان از گروه پزشکی و بتول هوری کارشناس بینایی سنجی و نماینده گروه لیسانسیه های پروانه دار و مدیرکل و تعدادی از مدیران اداره امور مالیاتی استان ایلام تشکیل شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار