کد خبر: ۶۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 15 July 2015
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بزرگترین دستاورد توافق هسته‌ای را اثبات عدم انحراف ایران در برنامه هسته‌ای خود دانست.
محمدجواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزازری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: بیش از 12 سال مذاکره هسته‌ای با غرب و اکنون به نتیجه رسیدن آن نشانگر مقاومت مردم ایران در مقابل زیاده خواهی‌ها و اثبات عدم انحراف ایران از برنامه صلح آمیز هسته‌ای است.
وی افزود: از نظر ما توافقی می‌تواند مورد قبول قرار گیرد که در آن چهارموضوع تحریم‌ها، نظارت آژانس، تحقیق و توسعه و غنی سازی در خاک ایران به نحو شایسته‌ای و به نفع ملت ایران لحاظ شده باشد.
کولیوند تاکید کرد: در این توافق تحریم‌های مربوط به هسته‌ای به صورت یکجا و در روز توافق باید برداشته شود همچنین نظارت بر سایت‌ها و تاسیسات هسته‌ای کشور نباید  به تاسیسات نظامی اشاعه یابد.
نماینده کرج در مجلس یادآور شد: حق تحقیق و توسعه در فناوری هسته‌ای و انجام غنی‌سازی در خاک ایران باید به طور کامل لحاظ شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که هر کدام از موارد فوق در توافق پیش رو رعایت نگردد آن را توافقی خوب ندانسته و با آن مخالفیم.
کولیوند یادآور شد: ما همچنان به غربی‌ها اعتماد نداریم اما در حال حاضر باید صبر کنیم تا برنامه جامع طی 15 روز آینده در همه کشورهای طرف مذاکره مورد بررسی قرار بگیرد و نتیجه نهایی آن مشخص شود تا چهار ماه دیگر به اجرا درآید.
این نماینده مجلس در پایان گفت: امیدواریم در نهایت این توافق منجر به حفظ عزت ملی شود و غرور ملی را به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار