نماینده مردم بوشهر در مجلس از برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات صیادان در تعاونی صیادی کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 17 July 2015
تابناک بوشهر: عبدالکریم جمیری ظهر امروز در نشست با اعضای تعاونی صیادی جلالی در بوشهر، ماه رمضان را فرصت خوبی برای تفکر عمیق در درون خود و کسب عبودیت کامل در برابر خداوند متعال دانست و گفت: ذکر و راز و نیاز ذائقه‌ای است که در وجود همه ما نهاده شده و باید با کسب معرفت آن را بازیابی و استفاده کنیم.

جمیری در ادامه شغل صید و صیادی را یکی از سخت‌ترین مشاغل عنوان کرد و اظهار داشت: سخت‌ترین شغل را صیادان انجام می‌دهند، باوجود اینکه در شرایط بد آب و هوایی این کار را انجام می‌دهند، اما از کمترین حمایت‌ها برخوردارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به نشست بررسی مسائل و مشکلات صیادان در تعاونی صیادی کشور خبر داد و گفت: در این نشست درباره چگونگی استفاده بهتر از فرصت صید و صیادی، امنیت دریا با هماهنگی سازمان شیلات بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

جمیری در ادامه تنظیم روابط بین صیادان و حل مسائل و مشکلات آن‌ها را یکی از وظایف اداره شیلات عنوان کرد و ابراز داشت: این دستگاه باید ضعف را شناسایی کند تا بتوانیم حداکثر نفع را با کمترین هزینه داشته باشیم و این کار شدنی و دست‌یافتنی است.

این نماینده مجلس گفت: علت اصلی به وجود آمدن برخی مشکلات این است که روش درستی را برای حل مسائل به‌کار نگرفته‌ایم و باید دانش و تجربه را در کنار یکدیگر به‌کار گرفت تا مسائل حل شود.

وی نبود طرح و نقشه جامع و عدم برنامه‌ریزی مناسب را یکی دیگر از عوامل اختلافات و ایجاد مسائل و مشکلات عنوان کرد و گفت: این اختلاف‌نظرها سبب می‌شود که ما یک نظر واحدی را برای حل مشکلات نداشته باشیم.

جمیری لازمه استفاده بهتر از این فرصت را داشتن نقشه جامع دانست و افزود: باید داشته‌های خود را به‌خوبی شناسایی کرده و راهکارهای آن را بدانیم تا در جهت استفاده مناسب از این فرصت گام برداریم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: صیادان مشکلات زیادی دارند و باید برای رفع دغدغه‌ آنها فکر کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: صیادی ، مشکلات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار