کد خبر: ۶۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 19 July 2015

رییس ادره تربیت بدنی طالقان از برگزاری جشنواره یکروزه فرهنگی - ورزشی البرز در این شهرستان به مناسبت عید سعید فطر خبر داد.
علی عباسی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره با هدف جشن گرفتن عید بندگی و عبادت در قالب یک برنامه فرهنگی ، ورزشی و آداب و رسوم سنتی روستایی ، تحکیم بنیان خانواده با انجام مسابقات خانوادگی ، تقویت روحیه معنوی در بین افراد و ایجاد روحیه نشاط و شادابی به میزبانی طالقان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در این جشنواره کارشناسان و ورزشکاران البرزی تلاش می کنند با انجام مسابقات ورزشی و بومی محله ای به ترویج فرهنگ ورزش عمومی در بین مردم بپردازند زیرا ورزش مهمترین عامل در حفظ سلامتی و تندرستی است.

وی بیان کرد: کارشناسان علوم فرهنگی و اجتماعی در این جشنواره به بررسی آداب و رسوم کهن مردم طالقان می پردازند و همچنین شرکت کنندگان را با رسوم سنتی البرز آشنا می کنند.

عباسی گفت: 20 تیم از استان البرز در دو بخش جشنواره فرهنگی - ورزشی روستایی و پرواز بادبادکها که در دو روستای امیرنان و گلیرد در حال برگزاری است شرکت کرده اند.

وی افزود: در این جشنواره تلاش می کنیم تا مردم استان البرز و سایر گردشگران طبعت که از استانهای تهران ، قزوین و... به طالقان سفر کرده اند با قدمت تاریخی و فرهنگی این منطقه که چهره ها وشخصیت های مذهبی و علمی جهانی چون آیت الله سید محمود طالقانی را دارد بیشتر آشنا کنیم.

عباسی با اشاره به نقش مهم و موثر شخصیت های فرهنگی و مذهبی طالقان در فرهنگ ، علم ، ادب ، تاریخ و هنر ایران زمین یادآور شد: در این جشنواره کارشناسان و ورزشکاران با برگزاری انواع مسابقات فرهنگی و ورزشی 16 شخصیت برجسته منطقه طالقان را به شرکت کنندگان معرفی می کنند.

این مسوول ادامه داد: این جشنواره با همکاری دهیاری، شورای اسلامی روستاهای امیرنان و گلیرد و هیئت های ورزشی روستایی طالقان برای ایجاد روحیه نشاط در بین افراد و برپایی جشن عید سعید فطر و معرفی آداب و رسوم محلی روستایی برنامه ریزی و اجرایی شده است.

این جشنواره از 10 صبح امروز شروع شده و تا ساعت 8 عصر در روستاهای امیرنان و گلیرد طالقان ادامه دارد و در پایان به تیم های برتر ورزشی روستایی استان و افرادی که در مسابقات این جشنواره موفق به کسب امتیاز بالا شده باشند جوایز ورزشی و فرهنگی اهداء می شود.

شهرستان طالقان که منطقه ای کوهستانی و طبعتی بکر و سرسبز با آب و هوای بسیار سالم و پاک دارد در 90 کیلومتری کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار